خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنایع شیمیایی خواستار شد:

افزایش قیمت مواد اولیه در بورس، برای تولیدکنندگان مشکل ساز است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۹۱۴

افزایش قیمت مواد اولیه، صنایع پایین دستی را با خطر روبرو می‌کند، دولت باید قیمت پی وی سی را حداقل برای صادرکنندگان، به قیمت قبل برگرداند.

یک فعال صنایع شیمیایی گفت: دولت برای حمایت از بورس، ۲۰درصد مواد اولیه پی وی سی را گران کرده است که این امر باعثافزایش قیمت نهایی صنایع پایین دستی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابوالقاسم مرادی ادامه داد: این درحالی است که این صنایع، تا چند ماه آینده برای فروش با قیمت قبلی به مشتری داخلی و خارجی تعهد داده‌اند و این مسئله یا باعثضرر آن‌ها و یا از دست دادن مشتری خارجی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مواد اولیه صنایع پایین دستی را با خطر روبرو می‌کند، از دولت خواست تا قیمت پی وی سی را حداقل برای صادرکنندگان، به قیمت قبل برگرداند.

مدیرعامل واحد صنعتی تقدیر شده استان اصفهان در سال ۹۳، صادرات شرکت را در ۳ ماهه اول سال جاری بیش از یک و نیم میلیون دلار ذکر کرد و افزود: صادرات کالا، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می‌کند و مسوولان باید از این مقوله حمایت کنند.

مرادی با بیان اینکه واردات بعضی از مواد اولیه هم به دلیل تحریم‌ها مشکل ساز بود، گفت: برای واردات بعضی مواد از آلمان، کره و چین، ابتدا باید آن را به دبی و سپس ایران منتقل می‌کردیم.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر، حامل‌های انرژی در حالی گران می‌شود که بسته‌های حمایتی به صنعت نرسیده است.

مرادی با بیان اینکه در کشور ما وضعیت تجارت بهتر از تولید است، بیان داشت: در حال حاضر با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستیم و بهره بانک‌ها هم به حدی زیاد است که با سود حاصل از تولید قابل پرداخت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز