خبرگزاری کار ایران

تاکید معاون نعمت زاده بر حضور سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۱۴۷

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در اولین نشست تخصصی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی زیر نظرسازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی در سال جاری برایجاد بسترهای لازم برای حضورسرمایه گذاران در این مناطق ویژه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و بین الملل، سید محمد علی سید ابریشمی ، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با  اشاره  به نقش و اهمیت مناطق ویژه اقتصادی در گسترش صنعت و صادرات و همچنین تاکید بر نگاه ویژه وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت جهت تامین و تکمیل زیرساختهای عمرانی در مناطق ویژه اقتصادی، اظهارداشت : شرکت های استانی با تعامل با مدیران ادارات و سازمان های دولتی استانها با جدیت بیشتری مسائل را دنبال و پیگیری کنند، تا هر چه سریعتر زمینه را برای رفع مشکل اخذ اسناد مالکیت فراهم و در کوتاهترین زمان ممکن بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در این مناطق فراهم شود.

 معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت همچنین در این نشست  بر گرامیداشت 21مرداد، روزحمایت از صنایع کوچک  توسط سازمان و شرکت های استانی تاکید کرد و از کلیه مدیران عامل استانی خواست تا در جهت نهادینه سازی این روز مهم که نقش تعیین کننده ای در اشتغال وتولید کشور دارد، کوشا باشند.

 مهندس محمد زاده سرپرست معاونت عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  نیز ضمن تشریح محورهای اصلی برگزاری نشست مذکور، گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت کار مناطق ویژه و برنامه های سال جاری سازمان و شرکتهای استانی ارائه و بر انجام ارزیابی زیست محیطی و تدوین طرحهای جامع و اخذ اسناد مالکیت و مطالعات فاز 1 و 2 تاکیدکرد. سپس هریک از معاونان و مدیران سازمان  که در جلسه مذکور حضور داشتند نسبت به بررسی موانع پیش روی تکمیل مناطق ویژه اقتصادی و تمهیدات لازم در جهت رفع مشکلات موجود در این مناطق  نکاتی مطرح کردند.

 همچنین در این جلسه ، اخذ اسناد مالیکت اراضی، تدوین و تصویب طرحهای جامع و ارزیابی زیست محیطی، تعیین فاز عملیاتی و ایجاد زیرساختهای اولیه مورد نیاز از قبیل راه دسترسی و جاده سازی، آب، برق و ... به جهت استقرار واحدهای صنعتی، استقرار گمرک، تعامل با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت و در ادامه مقرر شد جهت صیانت و حفاظت از سرمایه گذاری های انجام شده و در دست انجام در مناطق ویژه اقتصادی، برنامه ریزی و اقدامات لازم بعمل آید.

همچنین مقرر شد به لحاظ کنترل بر روند پیشرفت کار، برگزاری این جلسات در پایان هر فصل با حضور نمایندگان محترم دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی انجام پذیرد.

گفتنی است،  در این نشست تخصصی علاوه بر  معاون محترم وزیر و مدیرعامل سازمان ، معاونان و مدیران ستادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و مدیران عامل شرکت های استانی متولی دراین بخش و معاون  امور هماهنگی استانهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در محل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز