خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

شناسایی راهکارهای لازم برای تسهیل حضور بخش خصوصی در شهرک ها و نواحی صنعتی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۹۵

براساس برنامه ریزی که در سال جاری تدوین شد اولین تفاهم نامه همکاری خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان با سازمان فنی و حرفه ای و دومین تفاهم نامه با واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان با خانه صنعت؛ معدن و تجارت جوانان ایران بر شناسایی قوانین مخل تولید و کسب و کار و ارائه راهکارهای لازم برای تسهیل جهت سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی و بنگاههای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، سیدمحمدعلی سیدابریشمی، این تفاهم نامه را در جهت هم افزایی، هدایت و شناسایی ظرفیت های موجود و آتی واحدهای صنعتی در جهت ایفای نقش مؤثرتر و مفیدتر در توسعه پایدار شهرک های صنعتی موثر عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی به خوبی استخراج شده و نسبت به مشکلات آنان اشراف کامل وجود دارد.

وی تصریح کرد: اما درباره وضعیت واحدهای صنعتی کوچکی که خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت می کنند اشراف کمتری وجود دارد لذا امیدواریم با واگذاری امور صنایع کوچک به سازمان هرچه زودتر اطلاعات مربوط به وضعیت این واحدها نیز کامل شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موافقت کلی وزیر صنعت، معدن و تجارت به واگذاری همه امور مربوط به صنایع کوچک به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، ایران خاطرنشان کرد: در این خصوص نشستهایی با مقام عالی وزارت برگزار شده و مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

ابریشمی اظهار امیدواری کرد با موافقت وزیر صنعت همه امور صنایع کوچک در آینده نزدیک به این سازمان واگذار شود.

سیدعلی صدری رییس هیأت مدیره خانه صنعت؛ معدن و تجارت جوانان ایران نیز همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را با این تشکل خصوصی را در رفع مشکلات واحدهای صنعتی موثر برشمرد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی که در سال جاری تدوین شد اولین تفاهم نامه همکاری خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان با سازمان فنی و حرفه ای و دومین تفاهم نامه با واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران سومین تفاهم نامه را همکاری مشترک با سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران عنوان کرد و گفت: این تفاهم نامه در کنار تفاهم نامه بعدی خانه صنعت؛ معدن و تجارت جوانان ایران با صندوق مهر امام رضا(ع) که بزودی منعقد خواهدشد در شناسایی و رفع مشکلات بخش تولید بسیار موثر خواهدبود.

صدری اظهار داشت: با امضای این چهار تفاهم نامه ضمن بهره مندی از توانمندی و امکانات صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران وعلوم و فنون سازمان فنی وحرفه ای و همچنین اطلاعات علمی – صنعتی دانشگاه آزاد از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) منابع مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی نیز تامین خواهد شد.

وی تحقق این مهم را در حفظ اشتغال موجود و توسعه اشتغال پایدار موثر برشمرد و افزود: با اجرای این استراتژی علاوه بر بهبود وضعیت اشتغال به توسعه صنایع کوچک نیز کمک خواهد شد.

گفتنی است، این تفاهم نامه باتوجه به لزوم تعامل بخش خصوصی و دولتی در ارائه خدمت به بخش تولید و اهمیت مشارکت تشکل های مردمی به ویژه تشکل های تخصصی و حرفه ای در حوزه تولید و تجربیات و کاهش حجم تصدی های دولتی در خدمات رسانی به امر تولید، بین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران و رییس هیأت مدیره خانه صنعت؛ معدن و تجارت جوانان ایران به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه مقرر شد هر دو مجموعه در تهیه و تدوین چشم انداز با افق ۱۴۰۴ شرکت شهرکهای صنعتی کشور به منظور ساماندهی و نظم بخشی به فعالیت و تقویت بنگاه های قابل تأسیس با رویکرد خوشه های کسب وکار همکاری داشته و هماهنگی و مساعدت در برنامه ریزی و جذب مشترک سرمایه گذاران به جهت تسهیل شرایط ورود به شهرکها و خوشه های کسب و کار بویژه با رویکرد تخصصی و آمایش جغرافیایی صورت گیرد.

برنامه ریزی در جهت بازسازی، نوسازی و توسعه پایدار واحدهای تولیدی غیرفعال با رویکرد تولید محصولات با کیفیت دارای قابلیت صادرات نیز از جمله محورهای همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و خانه صنعت؛ معدن و تجارت جوانان ایران عنوان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز