خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه املاک استان تهران در گفت وگو با ایلنا:

قیمت گذاری وام مسکن در بازار آزاد و سرمایه غلط است/ اجاره بهای ارزی در قراردادها نداریم

رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه قیمت گذاری وام مسکن منجر به سوداگری می شود، گفت: سیاست بانکی درباره فروش وام سیاست بسیار غلطی است.

حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه‌ قیمت گذاری وام بسیار غلط است،‌ اظهار کرد: اساسا با قیمت گذاری هر نوع وام مخالف هستم و نباید با بروکراسی اداری ارزش گذاری برای وام تعریف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وام باید بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد،‌ادامه داد:‌ فروش وام های 30 میلیون تومانی در بازار سرمایه و بازار به دلیل سیاست های غلط بانکی بود که باعث می شود وام به دست واسطه گران بیفتد.

عقبایی با بیان اینکه امیدوارم فروش قانونی و غیر قانونی برای وام 80، 60 و 40 میلیون تومانی اتفاق نیفتد،‌ گفت: اظهار نظر مسئولان و کارشناسان در این باره سیاست غلطی است و جو روانی ای ایجاد می کند که به فضای سوداگری در بازار مسکن دامن می زند.

رییس اتحادیه املاک استان تهران همچنین درباره اجاره های دلاری و یورویی خانه های تهران گفت :‌ در قراردادهای اجاره بها چیزی به نام اجاره بهای ارزی نداریم.

وی ادامه داد:‌ در این نوع معاملات معادل ریالی اجاره در قرارداد نوشته و  در موعد مقرر به شرایط روز تبدیل به ارز و پرداخت می شود.   

عقبایی با بیان اینکه اغلب خانه های شمال تهران ارزی اجاره داده می شوند،‌ گفت: طرف قرارداد این معاملات بیشتر  مشتریان خارجی و سفارتخانه ها هستند.  

کد خبر : ۲۸۳۷۰۶