خبرگزاری کار ایران

امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات در موارد خاص خشکسالی و حوادث غیرمترقبه

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۵۳۵

بانک مرکزی در بخشنامه ای امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که دچار خشکسالی، سرما زدگی، آفات، بیمارهای همه گیر و حوادث غیرمترقبه شده اند را با تایید کارگروهی متشکل از وزارت جهادکشاورزی، بانک مربوطه و صندوق بیمه کشاورزی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، بانک مرکزی در این بخشنامه آورده است: بدین وسیله مفاد بند (د) تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه سال 1394 کل کشور به شرح ذیل ابلاغ می شود.

تمام بانکهای کشور اعم از دولتی، غیردولتی و مؤسسات مالی و صندوق های حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت نموده اند، موظفند بازپرداخت وام های اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که دچار خسارت خشکسالی یا سرمازدگی یا آفات و بیماری های همه گیر و یا حوادث غیرمترقبه و یا آتش سوزی غیر عمدی شده باشند را با تأیید کارگروهی متشکل از نمایندگان جهادکشاورزی شهرستان، بانک مربوط در شهرستان، صندوق بیمه کشاورزی شهرستان و فرمانداری شهرستان، مشروط به تأمین بارمالی اضافی از محل اعتبارات ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 31 اردیبهشت ماه 87 و اعتبارات پیش بینی نشده قانون بودجه به مدت سه سال امهال کنند.

در ادامه این بخشنامه آمده است: مراتب در چارچوب ضوابط بانکی به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذیربط ابلاغ و عملکرد بند مذکور در مقاطع سه ماهه به این مدیریت ارسال گردد.

این بخشنامه به مدیران عامل بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات ایران، رفاه کارگران، توسعه تعاون، اقتصاد نوین، کارآفرین، پارسیان، سامان، پاسارگاد، سرمایه، سینا، دی، شهر، انصار، گردشگری، حکمت ایرانیان، ایران زمین، خاورمیانه، آینده، قوامین، ایران و ونزوئلا، بین المللی کیش، قرض الحسنه مهر، قرض الحسنه رسالت، موسسه اعتباری توسعه و شرکت دولتی پست بانک ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز