خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر گرگاب:

اشتغال بانوان و راه اندازی مراکز گردشگری در شهر گرگاب یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۷۹

زمین‌های مناسبی در اطراف شهر گرگاب و به ویژه اطراف محور اتوبان تهران – اصفهان وجود دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از این رو مشارکت بخش خصوصی امری ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگاب گفت: راه اندازی مراکز صنعتی و گردشگری در این شهر، یک ضرورت است که در این راستا زمین‌های مناسبی را در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شاه رجبیان، ظهر امروز، در نشست خبری خود با خبرنگاران، اشتغال بانوان را از نیازهای شهر گرگاب دانست و بیان داشت: راه اندازی تعاونی بانوان برای ایجاد اشتغال بانوان به ویِژه در حوزه قالیبافی و صنایع دستی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگاب اعلام کرد: باید توجه داشت که زمین‌های شهر گرگاب مشاع است و از این رو با توجه به کشاورزی و وجود باغات ضروری است که جهاد کشاورزی نیز همکاری لازم را در راستای تغییر کاربری‌های لازم داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات عمرانی شهر گرگاب نیز گفت: استقرار شرکت‌های تولید بتن در ورودی شهر گرگاب از معضلات شهر گرگاب است که هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ زیست محیطی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی راه اندازی کمر بند شرق گرگاب را نیز ضروری عنوان کرد و بیان داشت: گرگاب در مجاورت شهر گز که قطب صنعت آجرپزی استان اصفهان قرار دارد و این در حالی است که کارگران و فعالان این صنعت برای تردد بین محل کار و زندگی و باربری تولیدات از شهر گرگاب عبور می‌کنند و علاوه بر افزایش بار ترافیکی افزایش تصادفات را نیز به دنبال داشته است.

شاه رجبیان نبود ایستگاه اورِژانس را نیز از دیگر چالش‌های شهر گرگاب دانست و افزود: این در حالی است که با توجه به نزدیکی شهر گرگاب به اتوبان و تعداد بالای تصادفات هنوز اورژانس در شهر گرگاب راه اندازی نشده است.

وی ادامه داد: بیش از یک سال است که پیگیری راه اندازی اورژانس در شهر گرگاب هستیم ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگاب خشکسالی و کمبود آب برای کشاورزی را از مهم‌ترین چالش‌های شهر گرگاب دانست و گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم گرگاب کشاورز هستند و این در حالی است که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن ۵۰ حلقه چاه بسیاری از این کشاورزان به صورت فصلی به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان برای انجام کشاورزی مهاجرت می‌کنند.

وی اعلام کرد: حاکمیت دموکراسی و جمعی بجای حکومت استبدادی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی است که زمینه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان را فراهم آورده است.

شاه رجبیان با اشاره به وضعیت کنونی فعالیت‌های شورای اسلامی شهر گرگاب بیان داشت: شورای شهر گرگاب طی سال‌های گذشته دارای ساختمان مناسب برای مراجعه ارباب رجوع نبوده است و این در حالی است که یک سال گذشته با همکاری شهرداری ساختمان جدید شورا برای تکریم ارباب رجوع و ساماندهی فعالیت‌های کمیسیون‌های شورای شهر به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون‌های عمران، ‌فرهنگی، ‌ ماده ۱۰۰ و ماده ۵۵ در کنار کارگروه‌های تخصصی در شورای اسلامی شهر فعال هستند، ‌ افزود: کمیسیون‌های شورا با استفاده از نظریات متخصصان و نخبگان شهر گرگاب برای حل معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر تشکیل می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگاب در ادامه خشکسالی و کمبود آب برای کشاورزی را از مهم‌ترین چالش‌های شهر گرگاب دانست و ابراز داشت: بیش از ۸۰ درصد مردم گرگاب کشاورز هستند و این در حالی است که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن ۵۰ حلقه چاه بسیاری از این کشاورزان به صورت فصلی به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان برای انجام کشاورزی مهاجرت می‌کنند.

شاه رجبیان با بیان اینکه مهاجرت سرریز جمعیت اصفهان و شاهین شهر به شهر گرگاب نیز از دیگر معضلات شهر گرگاب است، ‌ادامه داد: این در حالی است که زیرساخت‌های شهر گرگاب هنوز روستایی است و پذیرش جمعیت مازاد را ندارد.

وی با بیان اینکه مهاجرت گروه‌ها و قومیت‌های مختلف به شهرگرگاب مشکلات زیادی را در مباحثاجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده‌اند، افزود: این در حالی است که علی‌رغم پیگیری‌های مستمر هنوز کلانتری در این شهر راه اندازی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگاب اضافه کرد: در حال حاضر امنیت شهر گرگاب با استقرار یک کانکس و یک نیروی انتظامی تامین می‌شود.

وی بیان داشت: زمین‌های مناسبی در اطراف شهر گرگاب و به ویژه اطراف محور اتوبان تهران – اصفهان وجود دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از این رو مشارکت بخش خصوصی امری ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز