خبرگزاری کار ایران

غلامحسین شافعی:

اتریش در حوزه فناوری های نوین آبیاری صاحب سبک است

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۴۰۴

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتریش در حوزه فناوری های نوین آبیاری صاحب سبک است که می توانیم از تجربه آنها در این زمینه استفاده کنیم و در کنار آن تولید محصولات ارگانیک برای کشاورزی سالم تر نیز باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین شافعی در دیدار با هیات تجاری اتریش، افزود: اتریش از لحاظ زیرساخت های مناسب جزء 10 کشور اول دنیا محسوب می شود که نقش توزیع کننده کالا را در اروپا دارد.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی کشور، گفت: اتریش در حوزه فناوری های نوین آبیاری صاحب سبک است که می توانیم از تجربه آنها در این زمینه استفاده کنیم و در کنار آن تولید محصولات ارگانیک برای کشاورزی سالم تر نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی سپس به اهمیت بازیافت زباله اشاره کرد و گفت: تجربه اتریش در این زمینه بسیار خوب بوده و می توانیم در بازیافت زباله و صنعت فولاد که ایران بنا دارد، تا آن را توسعه دهد استفاده کنیم.

شافعی حجم مبادله تجاری دو کشور را در حال حاضر رقمی حدود 400 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به گذشته کاهش یافته، ولی امیدواریم این رقم مجددا افزایش یابد.

همچنین هیات تجاری اتریش در این دیدار تمایل خود را برای همکاری در حوزه حمل و نقل ریلی، صنعت فولاد، آبیاری نوین، دارو و تجهیزات پزشکی، بازیافت زباله و استحصال پساب اعلام کرد.

این هیأت تجاری متشکل از صاحبان شرکت های صنعتی و فناوری بود که برای بررسی زمینه همکاری مشترک با طرفین ایرانی به ایران سفر کرده اند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اتریش در این دیدار به تمایل اتریشی ها برای ورود به بازار ایران اشاره کرد و گفت: ایران جایگاه اقتصادی منطقه است که برای کشوری مانند اتریش که اقتصاد در آن نقش پررنگی در راستای توسعه دارد، اهمیت بسیاری دارد.

شن تز خاطرنشان کرد: مایلیم همکاری مشترکی در حوزه کشاورزی، صنایع دارویی، فناوری نوین و محیط زیست داشته باشیم چرا که از یکسو اتریش در این عرصه ها دارای سبک بوده و از طرف دیگر، ایران دارای متخصصان خوبی در این حوزه است که می توانند منجر به همکاری مشترک شوند.

به گفته وی، اتریش صاحب فناوری استحصال آب از پساب ها است که می تواند با توجه به موقعیت کم آبی ایران در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به شرایط جدیدی که در ایران به وجود آمده، حجم مبادله تجاری دو کشور افزایش یابد، چرا که اتریش حتی در مواقع سخت تحریم نیز سعی کرده تا روابط اقتصادی خود را با ایران حفظ کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز