خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه در گفتگو با ایلنا:

تولید گوشی تلفن همراه در ایران محدود است/ فاقد زیرساخت لازم برای تولید گوشی تلفن همراه هستیم

افشار فروتن لاریجانی گفت: میزان قابل توجهی از تلفن های همراه از کشور های چین وامارات، همچنین میزان محدودی نیز از کشورهای ویتنام،مالزی و کره جنوبی وارد می شوند.

افشار فروتن لاریجانی رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت تولید تلفن همراه در کشور، گفت: در حال حاضر تولید گوشی تلفن همراه ناچیز است و بیشتر به صورت مونتاژصورت می گیرد؛ اگر بخواهیم خیلی خوشبینانه بنگریم، کمتر از10درصد گوشی های موجود در بازار، تولید داخل است.

وی با بیان این که این مسئله کاملا طبیعی است، افزود: با توجه به این که تلفن همراه یک ابزار الکترونیکی است، کاربران بیشتر تمایل دارند از برند های معروف استفاده کنند و برای ایجاد رقابت در این عرصه، باید زیر ساخت هایی فراهم شود؛ در حال حاضر ما فاقد چنین زیر ساخت هایی هستیم و اطمینان لازم، میان کاربران و تولید کنندگان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: سابقه نه چندان خوب ما در تولید تلفن همراه و حاصل نشدن نتیجه مطلوب، این بی اعتمادی ها را افزایش داد.

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه، در خصوص عمده مشکلات این اتحادیه، گفت:اگر بخواهیم به صورت کلی این موضوع  را مطرح کنیم، آن چنان که باید و شاید تصمیم گیری ها و سیاست گذاری هایی برای رفع مشکلات و ایجاد شرایط بهتر در این خصوص صورت نمی گیرد؛ باید شرایطی را به وجود آورد که عوامل و پل ارتباطی بین سه بخش مصرف کننده، تولید کننده و عرضه کننده به یکدیگر متصل شوند.

وی اذعان داشت: ما باید این امکان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، در حال حاضراز شرایط موجود استفاده بهینه صورت نمی گیرد؛ بنده گمان می کنم با توجه به قانون هایی که در این خصوص وجود دارد و پیش بینی نیز شده است، برای رفع مشکلات و همچنین در جهت بهبود تولید و عرضه از تشکل ها باید استفاده کرد.

افشار فروتن لاریجانی گفت: دولت می تواند از چنین اتحادیه هایی در خواست کند تا در خصوص ایجاد تعرفه و حمایت از تولید کنندگان سیاست گذاری کنند.

وی در پایان افزود: میزان قابل توجهی از تلفن های همراه از کشور های چین وامارات، همچنین میزان محدودی نیز از کشورهای ویتنام،مالزی و کره جنوبی وارد می شوند، اما بخش قابل توجه این واردات مربوط به کشورهای چین و امارات است.

  

کد خبر : ۲۷۸۴۰۰