خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

پرداخت بلاعوض 30 درصد قیمت فن آوری های نوین کشاورزی از سوی دولت

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۷۸۸

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت:دولت در راستای توسعه بکارگیری فن آوری های نوین، امسال 30 درصد قیمت فن آوری های نوین کشاورزی را به عنوان مشوق به کشاورزان پرداخت می کند.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، کامبیز عباسی افزود: این اقدام، گام مهمی برای تحقق وعده های دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است و این مرکز نیز عملیات شناسایی و معرفی فن آوری های نوین را در بخشی از تولید محصولات کشاورزی آغاز کرده است.

وی اظهارداشت: این مرکز به منظور توسعه کشت نشایی محصولات زراعی که با هدف کاهش مصرف آب توسط این وزارتخانه دنبال می شود، فن آوری های نوین کشت نشایی چغندر قند، ذرت دانه ای ، کلزا و پنبه را شناسایی کرده و قرار است امسال در 10 استان اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، البرز، گلستان و کرمان بکارگرفته شود.

عباسی با بیان این که اعتبارات استان ها برای بکارگیری فن آوری های نوین کشت نشایی چهار محصول مورد نظر تامین شده است، تصریح کرد:30 درصد قیمت فن آوری های نوین به صورت مشوق یا کمک بلاعوض توسط دولت، 20 درصد قیمت کالا، آورده کشاورزان و مابقی از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود.

وی با اشاره به پرداخت مشوق 30 درصدی قیمت فن آوری های نوین برداشت مکانیزه نخود، لوبیا و پنبه نیز گفت: با برداشت مکانیزه این محصولات نزدیک به 35 درصد هزینه تولید کاهش پیدا می کند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: بکارگیری فن آوری نوین برداشت نخود در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان را برای سال جاری طراحی کرده ایم و قرار است فن آوری های نوین برداشت این محصول در قالب مزارع الگویی در سطح وسیع انجام گیرد.

وی اضافه کرد: فن آوری برداشت لوبیا نیز توسط مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شناسایی شده که قرار است در استان مرکزی به صورت پایلوت اجرای شود.

عباسی همچنین برداشت مکانیزه پنبه را در تاریخ این محصول بی سابقه خواند و گفت: امسال برای برداشت مکانیزه پنبه در سطح شش استان کشور برنامه داریم و پیش بینی می کنیم با فرایند شناسایی، معرفی، بکارگیری و بومی سازی فن آوری برداشت پنبه ظرف دو سال آینده، مشکلات برداشت این محصول برطرف شود.

وی درعین حال یاد آور شد که سال گذشته برداشت مکانیزه پنبه در سه استان خراسان جنوبی، فارس و خراسان شمالی با موفقیت انجام شده و مورد استقبال کشاورزان و مسوولان قرار گرفته است.

به گفته وی، مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در سال جاری توسعه فن آوری های نوین کشاورزی و ارتقای کمی و کیفی مکانیزاسیون کشاورزی در فرایند تولید زراعی، باغی، دام، طیور، آبزی پروری و جنگل و مرتع را به عنوان دو رویکرد اساسی دنبال می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز