خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران مطرح کرد؛

بانک مرکزی پروژه فاینانس چین را در اولویت قرار دهد / تخریب زمین هایی که با فاضلاب آبیاری می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۱۵

موضوع دیگر که باز هم در استان تهران موجب نگرانی شده است، آبیاری صیفی‌جات با آب‌های آلوده است که در رابطه با این موضوع به کشاورزان هشدار داده شد و در صورت ادامه این روند حتما مزرعه آن‌ها تخریب می‌شود.

استاندار تهران در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار و یکصد طرح بخش کشاورزی استان تهران، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه جدی در حوزه کار استانداری تهران از زمان قبول این مسئولیت، آلودگی هوای شهر تهران است که در رابطه با آن مسائلی از جانب من مطرح شد که موجب تذکراتی از جانب دولت شده است.

به گزارش خبرنگارایلنا، هاشمی با تاکید بر این نکته که در صورت عدم رعایت مصرف آب تهران دچار مشکلات جدی خواهد شد، افزود: ‌دومین دغدغه من در استان تهران مربوط به منابع آب بود زیرا گزارش آب بسیار نگران‌کننده بود به طوری که به این نتیجه رسیدم که اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود مشکلات بسیاری خواهیم داشت.

استاندار تهران اظهار کرد: ‌از ۲۱۱ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان تهران فقط ۳۴ هزار هکتار با آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

هاشمی با اشاره به آبیاری صیفی جات توسط آب‌های آلوده نیز گفت: موضوع دیگر که باز هم در استان تهران موجب نگرانی شده است، آبیاری صیفی‌جات با آب‌های آلوده است که در رابطه با این موضوع به کشاورزان هشدار داده شد که در صورت ادامه این روند حتما مزرعه آن‌ها تخریب می‌شود.

وی افزود: با تمام اقدامات برای پیشگیری از آبیاری اراضی کشاورزی با آب‌های آلوده هنوز ۱۰ درصد اراضی کشاورزی این استان با آب‌های آلوده آبیاری می‌شود که امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.

به گفته استاندار تهران از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب فاضلاب استان تهران فقط ۲۰۰ میلیون متر مکعب تصفیه می‌شود که گره آن در بحثفاینانس چین است.

استاندار تهران در آخر تاکید کرد: با رئیس کل بانک مرکزی هم صحبت‌هایی شده که فاینانس چین را برای تصفیه آب استان تهران نسبت به پروژه‌های دیگر در اولویت قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز