خبرگزاری کار ایران

وزیر جهادکشاورزی؛

مدیریت قیمت برنج با اعمال نظام تعرفه ای و ممنوعیت واردات

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۳۸۳

وزیر جهادکشاورزی گفت: قیمت برنج وارداتی نباید از برنج تولید داخل کمتر باشد بنابراین با نظام تعرفه ای و یا با دریافت مابه التفاوت قیمت این مسئله مدیریت می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی افزود: چنانچه نظام تعرفه ای و یا دریافت مابه التفاوت در مبادی ورودی برای کنترل قیمت و میزان واردات موثر نباشد محدودیت و ممنوعیت واردات برنج را اعمال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز داخل به برنج سفید حدود 3 میلیون تن است، ابراز امیدواری کرد که امسال حدود 2 میلیون تن برنج در کشور تولید شود که برای تامین نیاز داخل و جلوگیری از رقابت برنج خارجی با تولید داخل، قانون ساز و کارهایی برای مدیریت قیمت برنج وارداتی و میزان واردات پیش بینی شده است.

وی گفت: امسال کمتر از یک میلیون تن برنج وارد کشور خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی خرید توافقی برنج را از دیگر طرح های مدیریت قیمت برنج در بازار دانست و گفت: سال گذشته برای جلوگیری از رکود در بازار حدود 20 هزار تن برنج تولید داخل به صورت توافقی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی خریداری و پس از ایجاد تعادل، از بازار خارج شد.

وی افزود: امسال نیز اگر لازم باشد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید توافقی برنج آمادگی داریم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز