خبرگزاری کار ایران

مسئول تحقیقات اقتصادی موسسه تحقیقات برنج کشور:

هیچ برنج آلوده‌ای وارد کشور نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۰۸

تمام برنج‌های وارداتی به کشور در مبادی ورودی مورد آزمایش قرار گرفته و تائیدیه سلامت دریافت می‌کنند بنابراین انتشار خبر آلودگی برنج‌های وارداتی تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن اینکه گواهینامه‌ها جعلی باشد و یا واردات خارج از ضوابط و مقررات و غیر رسمی وارد کشور صورت گرفته باشد.

ایلنا: برنج‌های وارداتی به کشور به لحاظ سلامت و عدم آلودگی مورد آزمایش قرار گرفته و تائید شده‌اند بنابراین اگر ادعایی وجود دارد باید جعلی بودن گواهینامه سلامت برنج از مسیر قانونی اثبات شود.

غلامرضا خانکشی‌پور(مسئول تحقیقات اقتصادی موسسه تحقیقات برنج کشور) در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص واردات برنج آلوده به کشور اظهار داشت: با پیگری‌های سازمان استاندارد، وزارت بهداشت، موسسه تحقیقات برنج و نمایندگان مجلس بررسی وآزمایش برنج‌های وارداتی به لحاظ آرسنیک نیز اجباری شده است.

وی تصریح کرد: تمام برنج‌های وارداتی به کشور در مبادی ورودی مورد آزمایش قرار گرفته و تائیدیه سلامت دریافت می‌کنند بنابراین انتشار خبر آلودگی برنج‌های وارداتی تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن اینکه گواهینامه‌ها جعلی باشد و یا واردات خارج از ضوابط و مقررات و غیر رسمی وارد کشور صورت گرفته باشد.

وی با بیان اینکه گواهی سلامت برنج‌های وارداتی اثبات شده، تاکید کرد: اگر ادعایی مبنی بر آلودگی برنج وجود دارد می‌بایست از مسیر قانونی و با اسناد و مدارک ارائه شود.

خانکشی‌پور همچنین در ادامه با بیان اینکه بالا رفتن قیمت ارز باعثشده برنج داخلی به لحاظ قیمتی توان رقابت با ارقام خارجی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ ارز چنانچه واردکننده بیش از حد وارد کند متضرر می‌شود و باید نگران باشد که آیا می‌تواند برنج خود را بفروشد یا خیر زیرا قیمت‌هایش به نرخ برنج داخلی نزدیک می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز