خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا :

عرضه های اولیه برای بورس سنگین بود /سیاست های سازمان بورس کمی عجولانه شده است

به اعتقاد بنده سیاست های سازمان بورس کمی عجولانه شده و در صورتی که کمی به بورس مهلت داده می شد خود بازار به سمت تعادل حرکت می کرد.

مهیار بقایی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: وضعیت بورس مانند کودک نوپایی است که نباید به دست او وسیله سنگینی برای نگه داری داده شود.

وی افزود: در حال حاضر بورس ما جانی دوباره گرفته و از وضعیت مریضی خارج شده و در حال درمان شدن است اما هنوز بدن ضعیفی دارد، خون در جریان بورس هم نقدینگی است اما عرضه های اولیه برای بورس سنگین بود.

بقایی تصریح کرد: به اعتقاد بنده سیاست های سازمان بورس کمی عجولانه شده و در صورتی که کمی به بورس مهلت داده می شد خود بازار به سمت تعادل حرکت می کرد.

وی با اشاره به صندوق سپاس گفت: اواخر سال گذشته بازار شاهد اعلام طرح عرضه اوراق صندوق قابل معامله سپاس با تضمین اصل سرمایه و بازدهی 30درصدی به شرط نگهداری یکساله اوراق صندوق بود اما این طرح منتقدان و مدافعان زیادی داشت و به نوعی فعالیت این صندوق مهر تاییدی بر سود سپرده های بانکی شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر نمی رسد سیستم بانکی هم سود سپرده های بانکی را کاهش دهد .

 وی با بیان اینکه بازار سرمایه همچنان در جو انتظار و امیدواری به سر می برد گفت: برخی از اخبار در حوزه ورود سرمایه گذاری های خارجی ( روس ها و انگلیسی ها) در بورس را نمی توان چندان جدی ارزیابی کرد زیرا ما همچنان در وضعیت تحریم هستیم و تنها یک بیانیه در سوئیس قرائت شده البته نمی توان زحمات تیم مذاکره کننده را نیز دست کم گرفت اما در صورت توافق نهایی هم پیشرفت در اقتصاد کشور در بلند مدت حاصل می شود .

 

 

کد خبر : ۲۶۹۶۸۳