خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت ،معدن وتجارت خبرداد:

آمادگی ایران برای گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری تاتارستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۵۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری با جمهوری تاتارستان روسیه آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه مزبور، محمدرضا نعمت زاده در دیدار رئیس جمهور تاتارستان و رئیس شورای نوآوری و فناوری مناطق فدراسیون روسیه با وی، از همکاریهای دو طرف در زمینه های مورد علاقه استقبال کرد.

وی افزود: تاتارستان در زمینه فناوری های نوین، نفت، گاز و صنایع الکترونیک فعالیت دارد و خواستار همکاری با ایران در این زمینه ها است.

رستم مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان پیش از این دیدار با وزیر نفت و معاون علمی رئیس جمهور کشورمان دیدار کرده بود.

وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای سفر به تاتارستان دعوت کرد و قرار است درفرصتی مناسب نعمت زاده به همراه هیاتی اقتصادی و تجاری به منظور بررسی زمینه های همکاری، به این کشور سفر کند.

رییس جمهور تاتارستان پیش از این با تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور، گفت: جمهوری تاتارستان یکی از مناطق عمده نفتی و صنعتی فدراسیون روسیه است، ضمن آنکه استخراج نفت، ماشین سازی، کشتی سازی و همچنین پارک های فناوری و دستاوردهای علوم ربات و بیوتکنولوژی، از قابلیت های این کشور در ایجاد فرصت های مشترک اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است.

وی کازان را مرکز آموزش بزرگ روسیه خواند و افزود: اکنون 180 هزار دانشجو در آکادمی علوم، دانشگاه فدرال، انستیتوهای پژوهشی شهر کازان اشتغال به تحصیل دارند که در بین آنها شماری از دانشجویان ایرانی نیز حضور دارند.

مرکز ایران شناسی در دانشگاه فدرال کازان نیز فعالیت دارد و موجب افزایش همکاری مشترک محققان ایرانی و تاتار شده است.

رئیس جمهور تاتارستان، برگزاری جشنواره های سینمایی، نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی و فرصت های مختلف اجتماعی و فرهنگی را در جهت افزایش همکاری های دو جانبه ضروری دانست.

اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های روسیه حاکی است، حجم مبادلات بازرگانی ایران و جمهوری تاتارستان درسال 2013 میلادی هشت میلیون و 750 هزار دلار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز