خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

سقف اجاره‌بها در سراسر استان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود/ انجام بزرگترین مولدسازی تاریخ ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۶۵۲

وزیر راه و شهرسازی از تعیین و ابلاغ سقف اجاره‌بها در نیمه خرداد خبر دهد.

به گزارش ایلنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن مهر مهستان و پردیس گفت: در برنامه است تا پایان امسال و حداکثر تا اواسط سال آینده واحدهای باقی مانده مسکن مهر تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ وضعیت پرداخت تسهیلات رشد ۲برابری داشت اما در دوماهه ابتدای سال عملکرد بانک‌ها کمتر از انتظار بود.

بذرپاش بیان کرد: در جلسه هفدهم شورای عالی مسکن که به ریاست آقای مخبر برگزار شد در برنامه قرار گرفت تا از طریق بانک مرکزی عملیات تزریق مالی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شود و پروژه‌ها متوقف نشود.

وی با بیان اینکه توقف پروژه‌های نهضت ملی مسکن خط قرمز ما است، گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از این تعداد بیش از ۵۵۰ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش  ادامه داد: در شهرهای جدید که یکی از کانون‌های جمعیتی واحدهای مسکونی مهر به شمار می‌رود تمرکز ویژه داریم. در حال حاضر در پردیس تعداد محدودی باقی مانده و هم اکنون در این شهر از حالت بحران خارج شده‌ایم. در مهستان نیز ۱۱ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که با افتتاح واحدهای مسکن مهر طی امروز به تعداد ۱۰ هزار واحد، یک هزار واحد باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده تکمیل و تحویل داده شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پرند نیز تقریبا به اتمام رسیده است. همچنین در شهرهای جدید گلبهار،  فولاد شهر و تعداد دیگری از شهرهای جدید واحدهای کمی باقی مانده است که به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد.

بذرپاش گفت: بخشی از منابع مالی برای تولید مسکن اختصاص به واحدهای مسکن مهر داشت که با تحویل این واحدها تمرکز بیشتری بر روی تکمیل واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت.

وی در خصوص تعیین سقف اجاره بها نیز اعلام کرد: تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افتتاح‌های امروز در مهستان و پردیس مدیون پیگیری‌های متعدد رئیس جمهور شهید است، گفت: اتمام این واحدها و دیگر واحدهایی که در سراسر کشور در حال انجام است، حاصل جلسات متعدد طولانی مدت و پیگیری‌های رئیس جمهور شهید و مجموعه وزارت راه وشهرسازی است. 

بذرپاش با یادآوری اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت به ارث رسید، تکمیل واحدهای فوق را به دلیل نداشتن آورده متقاضیان کاری دشوار برشمرد و افزود: تکمیل هر واحد باقی مانده مسکن مهر به طور میانگین به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داشت که منابع آن از طریق مولدسازی انجام شد که کاری بسیار گسترده و قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: بزرگترین مولد سازی تاریخ ایران در تکمیل پروژه های مسکن مهر در دولت سیزدهم انجام شد.

بذرپاش ادامه داد: از حدود ۱۱هزار واحد باقی مانده مسکن مهر مهستان، با افتتاح های امروز، ۱۰ هزار واحد تحویل مردم شده است که با حدود سه همت سرمایه گذاری انجام شد. یک هزار واحد باقی مانده نیز به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد. در سه سال گذشته  در مجموع بیش از ۳۵ همت از منابع وزارت راه وشهرسازی از محل مولد سازی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر هزینه شد. با افتتاح‌های امروز عدد تکمیل شده واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم به ۱۳۷ هزار واحد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  تعداد واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرده است، افزود:‌ شخص رئیس جمهور شهید شجاعانه وارد میدان شد و تولید مسکن در سراسر کشور مرهون زحمات آن بزرگوار است.دولت موفق شد تا رشد منفی ۱۳.۵ درصد در بخش مسکن و ساختمان را به مثبت ۴.۸ برساند. همچنین رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در سال گذشته شکسته شد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در کل کشور ۱۰۰هزار هکتار زمین تامین شده است، گفت: تا تابستان رقم تامین شده زمین به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد. همچنین در سال گذشته بیش از ۷۲هزار قطعه زمین جوانی جمعیت تحویل مردم شد که‌ این‌ اقدام در سال جاری تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز