خبرگزاری کار ایران

فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۵۹۷

بر اساس گزارش ارایه شده توسط وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت سال جاری از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین آمار که امروز ۵ خردادماه در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ارائه شد، حاکی است که در این بخش بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش، جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است: واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است. همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است.

در بخش واحدهای حمایتی تعریف شده موثر به صورت انبوه سازی در اراضی با اجاره ۹۹ ساله معادل ۶۸۰ هزار و ۳۳۸ واحد، انبوه سازی در شهرهای جدید فاز۳ معادل ۴۰ هزار واحد، واحدهای ملکی و سازمانی نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح به تعداد ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد در حال ساخت است.

همچنین بر اساس این گزارش، میزان نوسازی بافت‌های فرسوده شهری هم اکنون به رقم ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسیده است. قرارداد خودمالکان شهری معادل ۲۰۳ هزار و ۲۷۶ واحد، مسکن روستایی به تعداد ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد و واحدهای مسکونی مهر تکمیل شده نیز به رقم ۱۳۱ هزار و ۲۹۱ واحد رسیده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز