خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش رقم قرارداد اپراتور هندی در چابهار به ٣٧٠ میلیون دلار/ راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۵۳۸

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ارزش قرارداد اپراتور هندی‌ از ٨۵ میلیون دلار با ١٢٠ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و علاوه بر آن ٢۵٠ میلیون دلار برای تامین مالی خرید تجهیزات بندری تعیین شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران از افزایش رقم قرارداد با هندی‌ها برای اپراتوری بندر شهید بهشتی خبر داد و گفت: ارزش قرارداد اپراتور هندی‌ از ٨۵ میلیون دلار با ١٢٠ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و علاوه بر آن ٢۵٠ میلیون دلار برای تامین مالی خرید تجهیزات بندری تعیین شد.

وی همچنین از راه‌اندازی کشتیرانی مشترک ایران و هند خبر داد و گفت: در کنار توسعه زیرساخت های کریدوری در بخش‌های ریلی،جاده ای و بندری توسعه ناوگان را هم برای تسهیل تردد کالا را در دستور کار قرار داریم از این رو خط کشتیرانی خط کانینری بین دو کشور برقرار است و پیشنهاد ایجاد کشتیرانی مشترک ایران و هند را مطرح کرده‌ایم که بزودی رسمی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چرا با وجود تاکید طرف هندی بر رونق کریدور شمال جنوب اما تنها یک درصد کالای بین روسیه و هند از مسیر ایران و بندر چابهار  عبور کرده‌است، گفت: بخش اعظم جابه‌جایی کالا در بندر شهید رجایی از بندر عباس انجام می‌شود و با تکمیل مسیر ریلی چابهار این مسیر به قطب ترانزیتی تبدیل خواهد شد. آمارهای رسمی حاکی از آن است که جابه‌جایی کانتینری در بندر چابهار ١۵۴ درصد رشد داشته و با این قرارداد بلند مدت با اپراتور هندی طرفین قرارداد انگیزه بیشتری برای جابه‌جایی کالا از مسیر ایران خواهد داشت. 

بذرپاش گفت: این یک شروعی برای توسعه روابط بیش از پیش سیاسی و اقتصادی دو کشور است و از این پس شاهد افزایش فعالیت‌ها خواهیم بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز