خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۳۵

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: ارزش زمین در روستاهای استان تهران به شدت بالا است و بنابراین یک قطعه زمین ممکن است به چند خانوار ارایه شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عطاﯨ‌الله زمانی در نشست خبری امروز در سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن یک نهاد عمومی و غیر دولتی است، اظهار داشت: بنیاد مسکن دومین دستگاه است در سال ۵٨ به دستور امام تاسیس و به دنبال آن حساب ١٠٠ برای کمک به محرومان افتتاح شد. 

وی ادامه داد: چهارچوب عملکرد بنیاد مسکن در بخش فنی، عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی و حوزه مسکن شهری است که در حوزه عمران روستایی تهیه طرح های هادی از اولویت‌های بنیاد مسکن است و تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار طرح هادی دارند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: این استان ۵٣٠ روستا دارد که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح هادی بازنگری شد و امسال ١٠٠ طرح را بازنگری می‌کنیم. همچنین در سال گذشته ٧٢ میلیارد تومان در روستاهای تهران علمیات عمرانی انجام شد.

زمانی با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن صدور اسناد مالکیت در روستا و شهرهایی با جمعیت زیر ٢۵ هزار  نفر است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ٩٣ هزار سند در استان تهران صادر کردیم و  امروز ٧٠ درصد واحد‌های روستایی استان تهران سند دارند و امسال هم ٣ هزار سند صادر خواهد شد.

وی همچنین درباره تامین زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن ادامه داد: توافقنامه‌ای بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین منعقد شد و باید در مرحله اول ۵ هزار قطعه زمین را تمام و واگذار کنیم  که در شش ماه اول امسال این اقدام انجام می‌شود و تا پایان دولت باید ١٠ هزار قطعه را برای نهضت ملی مسکن واگذار کنیم.

زمانی با تاکید بر اینکه به دلیل ارزش و قیمت زمین واگذاری زمین در روستا محدودیت‌هایی دارد، گفت: ارزش زمین در روستاهای استان تهران به شدت بالا است و بنابراین یک قطعه زمین ممکن است به چند خانوار ارایه شود و تحویل زمین در قالب اجرای پروژه نهضت ملی مسکن دستورالعمل وجود دارد. 

وی افزود: متولی ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن شهرهایی با جمعیت زیر ۵٠ هزار نفر بنیاد مسکن است و تا کنون ١٩٣ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند که ٧ هزار و ۴٠٠ متقاضی تأیید شده‌اند. ساخت ١۴٢٠ واحد نهضت ملی مسکن در جیلارد دماوند،  ۴٠٠ واحد در نسیم شهر ، ٧٧۴ واحد در اسلامشهر، ١٢٨ واحد در سایت محک و همچنین ٨۴ واحد در شاهد شهر آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران ادامه داد: با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت ۵ هزار و ٧٢٨ واحد در دستور داریم.

زمانی با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها ٩ میلیون تومان بود که امسال درصدی تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتا متراژ این واحدها ٨٠ متر است. 

وی ادامه داد: از دو سال گذشته ساخت ١۴٠٠ واحد شروع شده و تا پایان خرداد ماه بخشی از این واحدها تحویل می‌شود و هر سه ماه تحویل خواهیم داشت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده اظهار داشت: ٨ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران نیمه تمام باقیمانده که بخش عمده آن مشکل آسانسور دارند البته تا پایان امسال تکمیل و تحویل می‌شوند. 

زمانی درباره ساخت مسکن محرومان گفت: در سطح کشور ۵٠ هزار واحد محرومان توسط مسکن بنیاد ساخته می‌شود که سهم استان تهران ٣٢٠٠ واحد است که عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان تهران ۵۴ درصد واحد‌های روستایی مقاوم هستند اما ۴۶ درصد غیر مقاوم هستند از این رو مقاوم‌سازی باید در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز