خبرگزاری کار ایران

توافق بغداد و اربیل بر سر هزینه تولید نفت در اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۵۸۵

دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق بر سر هزینه تولید نفت در اقلیم به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا از میدل ایست نیوز؛ دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق بر سر هزینه تولید نفت در اقلیم به توافق رسیده‌اند، اما مذاکرات در مورد بهای حمل‌ونقل نفت اقلیم کردستان تاکنون ادامه دارد.

یک منبع رسمی در اقلیم کردستان عراق گفت که مبلغ 20.6 دلار برای هزینه تولید هر بشکه نفت اقلیم کردستان عراق تعیین شده است.

بر اساس گزارش‌ها، دولت اقلیم کردستان و دولت عراق هنوز بر سر بهای حمل و نقل نفت به توافق نرسیده‌اند و مذاکرات در این مورد ادامه دارد.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، چهارشنبه (۱۷ ژانویه ۲۰۲۴) در حاشیه‌ مجمع جهانی داووس گفت که اربیل و بغداد توافقنامه‌ جدیدی در مورد حل‌وفصل اختلافات مربوط به پرونده‌ نفت و مسائل باقی‌مانده برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق بندر جیهان ترکیه امضا کرده‌اند.

وی گفت: انتظار داریم صادرات نفت اقلیم کردستان در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

از ۲۵ مارس ۲۰۲۳ صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از طریق بندر جیهان ترکیه به حالت تعلیق درآمده است. بغداد، اربیل و آنکارا برای ازسرگیری صادرات نفت از اقلیم کردستان در حال مذاکره هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز