خبرگزاری کار ایران

امضای۴۶۰ میلیارد ریال قرارداد حفاری شمال با دانش‌بنیان‌ها/ عبور از پاشنه آشیل حفاری نفت و گاز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۹۰۴

۹ قرارداد به ارزش ۴۶۰ میلیارد دلار بین حفاری شمال و شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا سلمان زاده در مراسم امضای ۹ قرارداد با شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه صنعت نفت اظهار داشت: شرکت حفاری شمال ببر اساس سیاستهای ابلاغی بنیاد مستضعفان در خصوص توسعه نفت در بالادست اقدامات وسیعی را در برنامه دارد، ما بعنوان بزرگترین ناوگان حفاری غیردولتی علیرغم تمام مشکلات صنعت نفت توانسته ایم در پروژه های مختلف در خصوص توسعه و تولید همگام با وزارت نفت باشیم و این همکاری گسترده است.

وی افزود: در کنار پروژه های EPD و EPC توجه ویژه به ساخت داخل در اولویت ما بوده و این اتفاق ارزشمند است چراکه در راستای بومی سازی گام بر می داریم.

مدیر عامل شرکت حفاری شمال با بیان اینکه اهتمام به بومی سازی دکلهای حفاری که به عنوان پاشنه آشیل این صنعت است، در دستور کار ما قرار دارد، گفت: واردات هر کدام از این تجهیزات به معنای از دست رفتن میلیاردها دلار است که با اقدام ما این عدم النفع ها جبران می شود و گام ارزشمندی تلقی خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر این تجهیزات باید از خارج از کشور وارد شود و ما در این مسیر چالشهای فراورانی داریم که البته با بومی سازی بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

سلمان زاده خاطرنشان کرد: توسعه و تولید انبوه این تجهیزات در تطابق با استاندارد است و مشکلات بزرگی از صنعت نفت را رفع خواهد کرد و در این راستا هدف اصلی ما این است که گام های بلندی که در این حوزه برداشته ایم برای نسل آینده به یادگار بماند.

وی ارزش قراردادها را ۴۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

این گزارش حاکی است، تدوین دانش فنی و بومی سازی شفت اصلی تاپ درایو حفاری، تدوین دانش فنی و بومی سازی لاینرهای پمپ گل حفاری، تدوین دانش فنی و بومی سازی فیلترهای هوای دیزل ژنراتورهای کاترپیلار CAT-۳۵۱۲،  CAT-۳۵۱۶، استفاده از تکنولوژی نانوکامپوزیت برای بهبود خواص سایش و خرودگی سیت و گیت شیرهای دروازه های فشار بالا، تدوین دانش فنی و بومی سازی شیر کنترل فوران رشته حفاری (IMOP)، تدوین دانش فنی و بومی سازی انواع دوپ حفاری و گریس پایه سکوهای جک آپ دریایی، تدوین دانش فنی و بومی سازی اقلام لاستومری صنعت حفاری از جمله موضوعات این قراردادها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز