خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پاسخ به ایلنا:

بزودی ٢۴٠ میلیون دلار تجهیزات وارد بندر شهید رجایی می‌شود/ بندر ابوموسی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۲۹۹

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: ساخت بندر چند منظوره ابوموسی را در دستور کار داریم و در سفر رییس جمهوری به این استان به افتتاح می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین عباس‌نژاد در نشست خبری با بیان اینکه استان هرمزگان با داشتن ٢٠٢٧ کیلومتر مرز آبی و شامل ١۴ جزیره و ٧٢ بندر کوچک و بزرگ پهناورترین ساحلی کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم نوسازی ناوگان مسافری است و از محل وجوه اداره شده تسهیلات برای ورود ۵٠ فروند جدید ارایه داده می‌شود که سفارش ساخت این ۵٠ فروند به مجموعه کشتی‌سازی داخل کشور داده شده و میزان اعتبار مورد نیاز ١٠٠٠ تا ١۵٠٠ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ٨٠ درصد این اعتبارات در قالب تسهیلات و ٢٠ درصد آن آورده متقاضیان خواهد بود و زمان ساخت ١٨ ماه تا ٢ سال است و این اقدام با دو هدف نوسازی ناوگان برای افزایش ایمنی و ارایه خدمات و همچنین اقتصادی کردن این بخش است. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی گفت: در جابجایی مسافر ۴۶ درصد رشد داشته و در حال حاضر ۵٢ فروند شناور با ۵ هزار صندلی در این منطقه فعال است و علاوه بر مسیر داخلی، خط مسافری بین بندر عباس -شارجه و بندر لنگه - امارات فعال است. در حال حاضر مذاکره با عمان برای راه‌اندازی خط دریایی مسافری برقرار است و به زودی خط دریایی ایران -عمان از بندر عباس برقرار می‌شود. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: اگر بتوانیم به هزینه سوخت یارانه‌ای در نظر بگیریم می‌توانیم خطوط دریایی عمان و قطر را فعال کنیم. 

عباس‌نژاد با اشاره به ظرفیت بنادر این استان اظهار داشت: ظرفیت کانتینری پرترددترین بندر یعنی بندر شهید رجایی حدود٧ میلیون TEU است که با تکمیل فاز 3 توسعه این بندر، ظرفیت کانتینری به٨ میلیون TEU می‌رسد. همچنین سهم بنادر هرمزگان در تخلیه و بارگیری کالای نفتی ٣۶ درصد و در بخش غیرنفتی ۵۶ درصد است. 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی بیش از ٧۶ میلیون تن بوده که نشست به مدت مشابه سال قبل حدود ۴ درصد رشد داشته است. همچنین در بخش کانتینری رشد 11 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم .

این مقام مسئول با اشاره به جذب سرمایه و سرمایه گذار در بندر شهید رجایی گفت: نزدیک به ٣۵ هزار میلیارد تومانی قرارداد سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی پایان ماه جاری منعقد خواهد شد. 

عباس‌نژاد با اشاره به اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور ادامه داد: در همان مراحل تدوین سیاست‌های توسعه دریامحور اولین کارگروه در هرمزگان شروع به کار کرد و برروی سیاست‌ها کار کردیم که ایجاد بندر خمیر و سیریک از مهمترین اقدامات بوده و از دیگر اقدامات توسعه در جزایر است که از این رو ساخت بندر چند منظوره ابوموسی را در دستور کار داریم و در سفر رییس جمهوری به این استان به افتتاح می رسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پاسخ به سوال ایلنا درباره آخرین وضعیت خرید تجهیزات فاز ٣ بندر شهید رجایی و اینکه گفته می‌شود که به دلیل عدم توان خرید این تجهیزات این فاز به محل فعالیت‌ بارهای فله تبدیل شده، گفت: زیرساخت‌های فاز سوم بندر شهید رجایی از مدرن‌ترین سازه‌های بندری هستند و در حال حاضر تاخیری در روند تامین تجهیزات بندری فاز سوم بندر شهید رجایی نداریم. ١٠ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل دروازه‌ای) برای فاز سوم بندر شهید رجایی و ٢ دستگاه برای فاز دوم به ارزش ٢۴٠ میلیون دلار در حال خرید است و به زودی وارد کشور می‌شود که تاریخ دقیق آن قابل اعلام نیست. 

وی افزود: طبق مصوبه هیات مدیره اجازه علمیات فله در فاز سوم بندر شهید رجایی نداریم و تمام محوطه باید برای علمیات کانتینری استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز