خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

تحلیل‌ها از ادغام موسسه نور، زرد و ژورنالی است/ با تصویر درست به زلف پریشان اقتصاد شانه بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۳۰

وزیر اقتصاد اظهار داشت: این عدم تصویرسازی درست از ادغام موسسه نور، شاید ناشی از سواد پایین مالی در کشور است و به جای سطح تحلیل بالاتر شاهد تحلیل‌های زرد و ژورنالیستی نبود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در مراسم روز حسابدار اظهار داشت: اگر سیاست گذاری را علم اتخاذ تصمیماتی درست در کشور می‌دانیم برای تصمیمات نیازمند اطلاعات دقیق و به هنگام از موقعیت کنونی اقتصاد هستیم و این اشراف بر تصمیمات جز از طریق حسابداری‌های جامع و حرفه‌ای میسر نمی‌شود و  تا گزارشگری مالی دقیقی وجود نداشته نباشد. سیاست‌گذار فرصت پیدا نمی‌کند به موقع تصمیم درست را بگیرد. 

وی ادامه داد: گزارش مالی را می‌توان به شبکه عصبی اقتصاد کشور تشبیه کرد و حسابداران سازندگان شبکه عصبی کشور هستند و دقت حسابداران این امکان را فراهم می‌کند که اطلاع درستی از وضعیت اندام‌های اقتصادی کشور داشته باشیم و اگر این پیام‌ها درست و به هنگام بازیگران اصلی، بازار و صنایع  و مقام بالاتر به حکمران و سیاست‌‌گذار کشور ارائه شود و بتوانند آدرس درست بدهند، زمان برای اصلاحات از دست می‌رود و می‌توان قبل از قطع عضو از اندام اقتصادی  تصمیم گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: بعضا به دلیل عدم ارایه گزارش‌های مالی درست و دقیق به یکباره بعد از ۵ سال مواجه می‌شویم که بخشی دچار مشکلات مزمن بوده اما شبکه عصبی پیام به هنگام نمی‌داده و الان به مرحله ورشکستگی و علاج‌های سخت‌تر رسیده‌اند. 

خاندوزی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به اثرگذاری بیشتر گزارش‌های مالی برای اتخاذ تصمیم درست کمک کنیم باید برای ارایه گزارش‌ها بنابر تصاویر واقعی تلاش کنیم و البته لایه درون خود حرفه هم نیازمند اصلاحات است که مشکلات حرفه از گذشته وجود داشته و کشفیات جدیدی هم نیست. 

وی با تاکید بر اینکه باید با تصویر درست به زلف پریشان اقتصاد شانه زد، گفت: باید در خود حرفه و خود حسابداران به دنبال ایجاد تصویر دقیقی از نقش این حرفه در سیاست‌گذاری ها باشند و چرا قانون گذار نباید بدون مشورت گرفتن از حرفه، قانون دقیق تری مصوب نکند و البته نمی‌بینیم که از مجموعه برای درست کردن این تصویر تلاش کنند و ما از این غفلت ضربه می‌خوریم.

خاندوزی درباره ادغام موسسه اعتباری نور در بانک ملی گفت: این موسسه مالی کشور سال‌های سال ناتراز بوده در دوره قبل برای انس موسسه تصمیم نگرفته نشد اما در این دولت رییس جمهوری دستور صریح در باره داد و ما در وزارت اقتصاد کمک کردیم این اتفاق بیفتد. اما تصویری در جامعه از این اقدام شکل گرفته این است که هزینه‌ای از جیب مردم رفته و این اقدام به زیان بانک ملی بوده درحالی که تمام جزییات در متن این توافق امده و تمهیداتی پیش بینی شده که که بانک ملی زیان نبیند. اما چون تصویر درستی ایجاد نشده برای اقدامی که باید ۵ سال پیش به اجرای می‌رسید یه جای درک مثبت در جامعه گمان مردم این شد که پولی از جیب مردم پول خارج و تفسیرهای ساده انگارانه از کسانی مطرح می‌شود که فرق بین ناذترازی دارای و بدهی و درآمد هزینه را نمی‌دانند. 

وی تاکید کرد: این عدم تصویرسازی درست شاید ناشی از سواد پایین مالی در کشور است و به جای سطح تحلیل بالاتر شاهد تحلیل‌های زرد و ژورنالیستی نبود.

خاندوزی گفت: در راستای افزایش شفافیت همچنین تا پایان سال ٢ هزار صورت مالی که تا امروز افشا نمی‌شد را افشا می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز