خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار:

به دنبال تصویب طرح وکیل خانواده و بیمه وکالت هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۸۸

در عرصه بین‌المللی هم هر حرکتی که بخواهد به اقتصاد ایران ضربه بزند٬ با تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد به قدری مقاوم خواهد بود که مانع از آسیب به مردم خواهد شد.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری از برنامه‌های دولت برای دسترسی آزاد و ارزان مردم و قشر محروم جامعه از خدمات حقوقی و مشاوره خبر داد و گفت: در راستای حاکمیت قانون و دسترسی آزاد و ارزان مردم به منابع حقوقی به دنبال تصویب طرح وکیل خانواده و بیمه وکالت هستیم.

دکتر الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهوری درنخستین مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار که روز دوشنبه در کمیته امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ۳هزار و ۴۰۰ حقوقدان و وکیل از افراد محروم جامعه حمایت حقوقی می‌کنند، گفت: قابل تقدیر است که حقوقدانان ایرانی بین خود یک تشکل تعریف نشده را برای رسیدگی به امور محرومین جامعه ایرانی دارند.

وی اظهار داشت: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، رفاه مردم را به دنبال خواهد داشت و در عرصه بین المللی هم هر حرکتی که بخواهد به اقتصاد ایران ضربه بزند با تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد به قدری مقاوم خواهد بود که مانع از آسیب به مردم خواهد شد.
امین‌زاده با اعلام اینکه معاونت حقوقی درحال تعریف الزامات اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با حقوقدانان اقتصادی و اقتصاددانان در حال بررسی حذف قوانین مزاحم که اجازه تحقق اقتصاد مقاومتی را نمی‌دهند، هستیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه متاسفانه خدمات حقوقی ارزان در ایران تعریف شفاف و صریحی ندارد، ادامه داد: خدمات ارزان حقوقی الزامی است و باید در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد. بر هیمن اساس دسترسی به خدمات ارزان و یا رایگان حقوقی، آموزش و توانمندسازی حقوقی مردم، دسترسی به مشاوره حقوقی برای گروه‌های آسیب پذیر، هدف عمده‌ای است که باید در بین حقوقدانان دنبال شود.

وی در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به برنامه‌های دولت در خصوص کمک‌های حقوقی به قشر محروم جامعه، گفت: در راستای حاکمیت قانون و دسترسی آزاد و ارزان مردم به منابع حقوقی به دنبال تصویب طرح وکیل خانواده و بیمه وکالت هستیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری در این خصوص توضیح داد: درصورتی که بتوانیم طرح وکیل خانواده را نهایی کنیم هر خانواده ایرانی با داشتن وکیل معتمد خود می‌تواند از آسیب‌های حقوقی در امان باشد و با ارائه طرح بیمه وکالت مردم می‌توانند راحت‌تر از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز