خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

با قانون، بی قانونی می کنند/اقتصاد پویا کارگران با انگیزه و خلاق لازم دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۰۲۹

نصراله دریابیگی، فعال کارگری در مازندران می گوید:کارگران و بازنشستگان در بدترین شرایط معیشتی هستند و به شدت نگران آینده می باشند.

به گزارش ایلنا،دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات مازندران ضمن اشاره به نقش و جایگاه نیروی کار در اعتلاء کشور گفت: جایگاه رفیع کارگران با هیچ عبارت و جمله ای وصف شدنی نیست اما متاسفانه این قشر شریف جامعه چنان غرق مشکلات و فقر معیشتی شده که نمی توان انتظار معجزه برای شکوفایی اقتصاد کشور داشت.

این فعال با سابقه کارگری در مازندران از تورم‌ و گرانی موجود در جامعه ابراز نگرانی کرده و می گوید: کدام یک از مسئولان محترم در کشور می تواند با دستمزد های فعلی یک زندگی متوسط را برای خانواده فراهم نمایند و با انگیزه های لازم برای افزایش کیفی تولیدات تلاش نماید؟

دریابیگی گفت:در سالی که به نام تولید؛ مانع زدایی ها و پشتیبانی ها نامگذاری شده چه اقدامی برای حل مشکلات تولید و ارکان تولید از جمله گارگران صورت گرفته است؟

دریابیگی یکی از مشکلات بزرگ کارگران را نبود امنیت شغلی و دغدغه آنان از آینده عنوان کرده و می گوید: می گویند که قانون کار؛ مخل تولید است و دست کارآفرینان را برای هرگونه اقدامی درباره کارگران بسته ! سوال من این است که کدام بند و ماده این قانون ضد اشتغال است؟ آیا در سایه این قانون کارگران به راحتی آب خوردن تعدیل و اخراج نمی شوند؟ چرا همین گونه است!امروز بالای ۹۰ درصد کارگران با قراردادهای موقت مشغول به کارند و متاسفانه هیچ امیدی به آینده خود ندارند!

این نماینده کارگری تصریح کرد؛ ما در عین حالی که بر حل مشکلات و رفع موانع تولید تاکید داریم نگران امنیت شغلی نیروی کار هستیم و اعتقاد راسخ داریم شکوفایی تولید با وجود کارگران با انگیزه و خلاق محقق خواهد شد.

وی با انتقاد از هرگونه بحثی راجع به توافقی شدن مزد کارگران؛ این موضوع را مغایر با روح قانون کار عنوان کرده و می گوید: مزد کارگران توسط شورای عالی کار تعیین می شود و هرگونه انحرافی در این خصوص محکوم است.

دریابیگی گفت: مزد فعلی که براساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین و اجرایی می شود هیچ تطابقی با تورم سرسام آور ندارد وای به روزی که مزد براساس توافق تعیین گردد وقانون ملاک عمل نباشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز