خبرگزاری کار ایران

نجات ۷هزار هکتار از باغات تهران و البرز با تامین‌آب

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۱۳۷

شرکت آب منطقه ای تهران با تامین آب باغات تهران و البرز جان بیش از ۷۰۸۵ باغ دور مانده از مانع آبی مانند پساب و چاه، را از خشکی نجات داد.

به گزارش ایلنا از شرکت آب منطقه ای تهران: خشکسالی های پی در پی سالهای اخیر و ‌کاهش ذخیره مخازن سدهای پنجگانه تهران و از طرفی اولویت تأمین آب شرب، امکان رهاسازی آب برای بخش کشاورزی حتی باغات وجود نداشت که با همراهی مردم در صرفه جویی امکان تامین یک دوره آب مورد نیاز باغات شهرستان های استان تهران و البرز فراهم شد.

بارش های رخ داده در خردادماه سال جاری قسمتی از نیاز آبی باغات مذکور را مرتفع نمود. همچنین با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با شرکتهای آب و فاضلاب دو استان، شرکت آب منطقه ای البرز و نیز شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و تشکیل کارگروههای استانی در تهران و البرز و تعامل با ادارات جهاد کشاورزی بخش دیگری از نیاز آبی باغات از محل پساب تصفیه خانه های موجود و همچنین چاههای کشاورزی تأمین  شد.

علیهذا همدلی مردم و صرفه جویی در مصرف موجب شد تا شرکت آب منطقه ای تهران با هماهنگی های بعمل آمده با مسئولین ذیربط برنامه ریزی لازم جهت تأمین آب یک دوره آبیاری باغات را انجام داده و از تاریخ هشتم تا بیستم مردادماه جاری رهاسازی آب از سد مخزنی امیرکبیر به منظور سیراب نمودن باغات عملیاتی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز