خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری در پاسخ به ایلنا:

دستگاه‌های اجرایی با رتبه ارزیابی ضعیف را اعلام می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۳۱

نیروی انتظامی بگوید چرا در ارزیابی‌ها حضور ندارد

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، شهرداری، بانک، دادگستری، تامین اجتماعی بیشترین مواجه با مردم را دارند و ملکف هستند که اطلاعات مورد نیاز در ارزیابی را ارائه دهند و در اکثر استان‌ها نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها شرکت کرده اما در سطح ملی، نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها حضور ندارد و خودشان باید پاسخ دهند که چرا در این ارزیابی‌ها حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میثم لطیفی، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: هجدهمین دوره جشنواره شهید رجایی امسال برگزار و از سال ٨٢ در این جشنواره ارزیابی دستگاه‌های دولتی هم انجام می‌شود. مهمترین تفاوت جشنواره در سال جاری، بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در جشنواره است و در راستای مردمی سازی در ارزیابی‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شفافیت مهمترین ملاک در ارزیابی‌ها در این جشنواره است، ادامه داد: به تمام دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم که نتایج و مستندات ناظر این نتایج همان روز اعلام می‌شود و شفافیت را در ارزیابی‌ها مد نظر قرار می‌گیریم، سندی که رییس جمهوری در ابتدای انتخاب وزرا آن را تایید و شرط قرار داد، ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

معاون رییس جمهوری گفت: در این جشنواره ۵ محور ١٣ شاخص کلان و ١٠١ سنجه را دقیقا مشخص شده و برای دستگاه‌ها ارسال شده‌است و امسال از قوه مجریه ٢۵ دستگاه ،١٠٩ سازمان وابسته و ١٨٧٢ واحد استانی و از بین دستگاه‌های قوه قضاییه سازمان زندان‌ها، سازمان قانون پزشکی و سازمان ثبت اسناد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در مجموع ٢٠٠٩ دستگاه در سطح ملی و استانی ارزیابی خواهند شد. 

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا در این ارزیابی‌ها دستگاه‌ها با عملکرد ضعیف اعلام می‌شود، تاکید کرد: در ارزیابی‌ها دو دسته شاخص اختصاصی و عمومی در نظر گرفته می‌شود که بر اساس آن دستگاه‌ها در ۴ سطح طبقه‌بندی خواهند شد که در آن نمره ٢٠٠٠ عالی‌ترین نمره است و نمره ١٨٠٠ به بالا عالی، نمره ١۵٠٠ تا ١٨٠٠ نمره خوب و نمره ١٢٠٠ تا ١۵٠٠ نمره متوسط و کمتر از ١٢٠٠ نمره ضعیف محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در جشنواره امسال و سال گذشته هیچ دستگاهی نتوانستد نمره عالی را دریافت کند، گفت: تمام دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند که اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی را ارائه دهند و در این باره صادقانه و شفاف هستیم و بی‌رحمانه ارزیابی می‌کنیم و هیچ ملاحظه‌ای نداریم.

لطیفی تاکید کرد: کمتر از ١٠ دستگاه در سطح ملی امتیاز کمتر از ١٢٠٠ را در جشنواره امسال دریافت کردند و جزو دستگاه‌های ضعیف محسوب می‌شوند. 

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه رویکرد ما در این ارزیابی‌ها مچ‌گیری نیست، ادامه داد: هدف ارتقای ارائه خدمات مردمی است و به دنبال مچ‌گیری نیستیم و تمام نتایج ارزیابی‌ها به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود و عملکردها مورد بررسی قرار می‌گیرد اما برخی از ضعف‌ها ناشی از عملکرد مدیران و برخی دیگر ناشی از وجود مشکلات مزمن بوده‌است.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه عملکرد نیروی انتظامی در این ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌است، گفت: دستگاه‌های مانند نیروی انتظامی، شهرداری، بانک، دادگستری، تامین اجتماعی بیشترین مواجه با مردم را دارند و ملکف هستند که اطلاعات مورد نیاز در ارزیابی را ارائه دهند و در اکثر استان‌ها نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها شرکت کرده اما در سطح ملی، نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها حضور ندارد و خودشان باید پاسخ دهند که چرا در این ارزیابی‌ها حضور ندارند. 

وی گفت: برای کارکنان دستگاه‌ها با رتبه خوب و عالی طبق قانون فوق‌العاده کارایی با ضریبی در نظر گرفته‌ایم که اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز