خبرگزاری کار ایران

واحدهای صنفی فاقد پرونه کسب در آذربایجان‌غربی ساماندهی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۳۰

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت آذربایجان‌غربی گفت: اتاق اصناف، اتحادیه ها و نیروی انتظامی به عنوان ۳ ضلع مثلث برای ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه مشخص شداند که اتحادیه ها موظف هستند واحدهای صنفی فاقد پروانه را شناسایی و به اتاق اصناف معرفی کنند.

به گزارش ایلنا، محمد دهقان در گفت و گو با  خبرنگاران اظهار کرد: اتاق اصناف با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به پلمب واحد صنفی فاقد پروانه کسب اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ الی ۲۰ درصد واحدهای صنفی استان فاقد پروانه کسب هستند که اتحادیه های مربوطه در حال ساماندهی این واحدها هستند.

دهقان به نحوه دریافت پروانه کسب واحدهای صنفی پرداخت و افزود: اصناف و کسبه برای دریافت پروانه کسب می توانند با مراجعه حضوری به اتحادیه های مربوطه و یا بصورت الکترونیکی به سایت ایرانیان اصناف نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند که اتحادیه ها نیز موظف هستند طی 15 روز کاری و اخذ استعلامات لازمه از نهاد های مربوطه به این درخواست ها پاسخ دهند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان اظهار کرد: در چهار چوب قانون نظام صنفی برای ساماندهی و مدیریت واحدهای صنفی اتحادیه های تعریف شده است که با تجمیع چند واحد صنفی مستقل و یا همگن اتحادیه تشکیل یافته و در بعضی از صنوف این اتحادیه ها بصورت استانی و در بعضی از صنوف بصورت کشوری تشکیل می شود.

دهقان در ادامه خاطرنشان کرد: با تشکیل اتحادیه ها و تجمیع آن ها اتاق اصناف شهرستان ها و استان تشکیل می شود و با حضور نمایندگان اتاق های اصناف استان ها اتاق اصناف کشور تشکیل می شود، در حال حاضر در مرکز استان آذربایجان غربی ۴۰ اتحادیه اتاق اصناف ارومیه را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: تمام اتاق های اصناف و اتحادیه ها زیر نظر کمیسیون نظارت استان و در شهرستان ها نیز با نظارت کمسیون نظارت شهرستانی فعالیت می کنند و کمسیون نظارت نیز از افراد حقیقی، حقوقی و ادارات ذیربط تشکیل شده است که اتاق اصناف نیز عضو این کمسیون است.

دهقان اضافه کرد: کمیسیون های نظارت استان ها نیز زیر نظر هیأت عالی نظارت کشوری هستند و مشکلات و موضوعات مرتبط با واحدهای صنفی در این کمیسیون مطرح و برای رفع این مشکلات تصمیمات لازم با حضور هیئت رییسه اتحادیه های زیربط اتخاذ می‌شود و این تصمیمات توسط تشکل های صنفی و اصناف اجرایی می‌شود.

وی در خصوص نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی خاطرنشان کرد: در فصل هفتم قانون نظام صنفی مواردی که از نظر قانون تخلف محسوب می شود توسط ارگان های تعزیرات حکومتی، خود اتحادیه ها، واحد بازرسی اصناف و معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان و در شهرستان ها توسط بازرسان ادارات صمت رصد، پیگیری و رسیدگی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز