خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی:

عدم مدیریت واحد در مرزها یکی از مشکلات طولانی مدت استان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۳۶

استاندار آذربایجان غربی، نبود مدیریت واحد در مرزها را یکی از مشکلات طولانی مدت آذربایجان غربی در حوزه تجارت بین الملل عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، محمد صادق معتمدیان در دهمین شورای ساماندهی مبادلات مرزی در سال جاری با موضوع «روان سازی مبادلات مرزی به منظور حداکثر رساندن ظرفیت صادرات» دسترسی به کشورهای مختلف، هم مرز بودن با سه کشور و وجود ارتباط ریلی با ترکیه و اروپا را از جمله مهمترین مزیت های آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: یکی از محورهای تلاش ما، استفاده از ظرفیت های این بخش است که در این خصوص، رئیس جمهوری نیز نگاه ویژه ای دارد.

معتمدان با اشاره به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم در راستای توسعه اقتصادی استان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های بومی گفت: رشد اقتصادی ۷‌.۳ درصدی در این راستا برای استان طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: همچنین قصد داریم با هم افزایی نهادهای مختلف مسئول و رفع موانع، زمینه ارتقای شاخص های تجارت بین الملل در آذربایجان غربی را فراهم کنیم.

وی نبود مدیریت واحد در مرزها را یکی از مشکلات طولانی مدت آذربایجان غربی در حوزه تجارت بین الملل برشمرد و اضافه کرد: طی این مدت طولانی، تعامل حداکثری و هم افزایی نیز صورت نگرفته که همین امر مانعی در مقابل روان سازی کارها در مرز بوده و در صدد هستیم با برداشتن این موانع و ایجاد تعامل بین نهادهای مختلف، رونق مرز را موجب شویم.

معتمدیان با اشاره به اینکه ۲۲  دستگاه در حوزه تبادل و تجارت مرزی مسوولیت دارند، بیان کرد: ما نیاز داریم که از ظرفیت مرزها استفاده کنیم و در این راستا نیز هماهنگی بین نهادها امری ضروری است که در صدد ایجاد حداکثری آن هستیم.

وی، تحقق میزان تجارت هدف گذاری شده ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه را در گرو رونق مرزهای آذربایجان غربی به عنوان تنها استان مرزی ایران با این کشور دانست و ادامه داد: علاوه بر آن، شمال عراق نیز ظرفیت تجاری بالایی دارد که با ایجاد مسیرهای ترانزیتی جدید و استفاده از ظرفیت های موجود، می توان در این خصوص نیز رونق لازم را به وجود آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز