خبرگزاری کار ایران

در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی عنوان شد؛

سیستم قضایی آذربایجان غربی در کنار فعالان اقتصادی است/احیای ۲۲۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۱۳۲

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سیستم قضایی استان در کنار بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است و از متولیان امر نیز پیگیر مسائل و مشکلات این بخش است.

به گزارش ایلنا،ناصر عتباتی عصر امروز نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی که با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: این نهاد، کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری برای حمایت از واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داده است و با راه‌اندازی این کمیته از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

وی افزود:سازمان صنعت، معدن و تجارت در صدور مجوزها برای معادن حقوق دولتی را مدنظر قرار دهد زیرا فعالیت معادن در این استان به صورت ویژه مورد توجه است.

عتباتی اظهار داشت: سیستم قضایی در کنار بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است و از متولیان امر نیز پیگیر مسائل و مشکلات این بخش است.

وی با بیان اینکه کارآفرینان افسران جنگ اقتصادی هستند گفت:سیستم قضایی استان همواره در کنار فعالان اقتصادی است‌.

بازگشت به چرخه تولید بیش از ۹۰ واحد راکد تولیدی در استان 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت:آذربایجان غربی از لحاظ واحدهای صنعتی در رتبه ۱۳ کشوری و از لحاظ سرمایه گذاری در رتبه ۲۳ قرار دارد. 

وی افزود: این استان از لحاظ عناصر حیاتی غنی است و باید با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را کنیم.

غلامرضا بابایی گفت: انواع معادن را ما در آذربایجان غربی داریم و بزرگترین معدن استان که تا به حال نتوانسته است از عناصر پتاسیم و لیتیم آن استفاده کند، دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان زمین های مناسبی برای ایجاد شهرک های صنعتی و حوزه صنعت دارد.

بابایی افزود: بیش از  ۹۰ واحد تولیدی و صنعتی  راکد در استان آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته اند.

وی در خصوص حوزه تجاری آذربایجان غربی گفت: وضعیت تجاری آذربایجان غربی زیرساخت مناسبی دارد ولی در حوزه مدیریت یکپارچگی و تجهیزات در پایانه های مرزی مشکل داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته ۳ میلیارد دلار صادرات داشته ایم.و سهم صادرات معدنی از استان در سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۲ هزار بافنده فرش در استان گفت: سالانه ۲۹۰ متر مربع فرش در استان تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود.

به گفته بابایی ۲ هزار و چهل و یک واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد.

وجود ۱۲۰ هزار تحصیل کرده بیکار در آذربایجان غربی

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: آذربایجان‌غربی در جایگاهی که باید باشد، قرار ندارد و باید از نعمت مرز و بازارچه‌های مرزی به نحو احسنت استفاده شود.

حجت‌الاسلام  سید سلمان ذاکر اظهار داشت: صنعت و تکنولوژی آذربایجان‌غربی در شرایط مناسبی قرار دارد ولی به نحو مناسب از آنها استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی یک استان طلا خیز است و باید به درستی در راستای توسعه استان از این نعمت استفاده کنیم.

ذاکر با اشاره به فعالیت ۷ بازارچه مرزی در استان گفت: متاسفانه ۱۲۰ هزار تحصیل کرده بیکار در استان وجود دارد و ما در زمینه اشتغال نتوانستیم در استان موفق عمل کنیم.

ذاکر ادامه داد: اقتصاد آذربایجان غربی تنها معطوف به بخش کشاورزی نیست بلکه جایگاه صنعت در استان کاملا مشهود است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احیای مجتمع طلاسازی در استان تاکید کرد و گفت:از وزیر صمت درخواست داریم دستور ویژه برای راه اندازی این واحد ها صادر کنند.

ذاکر همچنین با اشاره به وجود معادن مختلف سنگ در استان گفت: یکی از نیازهای اساسی استان احداث شهرک سنگ بری است که میتوان با احداث این شهرک برای ۸۰۰ هزار نفر اشتغال زایی ایجاد کرد.

 افزایش ۷ برابری صادرات در استان

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش هفت برابری میزان صادرات استان در سال ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته، گفت: خوشبختانه در طول سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم.

محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات صنعت و تولید آذربایجان‌غربی در طول ۲ روز سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، اظهار داشت: علی‌رغم وجود مشکلات مالی، درخواست برای سرمایه‌گذاری در استان طی سال‌های گذشته به‌ویژه دو سال اخیر بسیار افزایش یافته است.

شهریاری با اشاره به افزایش هفت برابری میزان صادرات استان در سال ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته، عنوان کرد: خوشبختانه در طول سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم.

وی با اشاره به این‌که تعداد ۵۵۰ واحد راکد در سطح استان قرار دارد، ابراز داشت: در طول دو سال اخیر ۲۲۰ واحد به چرخه تولید برگشته‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که استان زمین‌های مناسبی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و حوزه صنعت دارد، تصریح کرد: از این تعداد واحد ۹۷ مورد در طول سال ۱۳۹۹ احیا شده‌اند.

شهریاری یادآور شد:آذربایجان‌غربی از لحاظ داشتن واحد‌های صنعتی در رتبه سیزده کشوری قرار دارد.

وی همچنین در خصوص حوزه تجاری آذربایجان‌غربی گفت: بخش تجاری استان زیرساخت‌های مناسبی را در اختیار دارد ولی در حوزه مدیریت یک‌پارچه و تجهیزات در پایانه‌های مرزی با مشکلاتی روبرو هستیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز