خبرگزاری کار ایران

قطعات یدکی خودرو دست‌کم ۹ ماه ضمانت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۱۳۵

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش کیفیت قطعات و لوازم یدکی خودرو تولید داخل، گفـت: درگذشته عمده کالاهای داخلی، ضمانت کالایی نداشت، اما هم‌اکنون حداقل ضمانت کالاها ۹ ماه است.

به گزارش ایلنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدمهدی برادران در حاشیه برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو افزود: رشد تولید قطعات اصل و قطعات داخلی باتوجه به اینکه بازار قطعات قاچاق و تقلبی محدود شده، توسعه پیدا کرده و بیشترین رشد تولید در سال گذشته، مربوط به گروه قطعات یدکی خودرو داخلی بوده است.

وی با اشاره به افزایش کیفیت قطعات و لوازم یدکی خودرو تولید داخل، گفت: نظارت‌ها را هم در تولید و هم در عرضه و ضمانت ادامه می‌دهیم تا به‌نوعی رضایت عمومی مردم حاصل شود و مطمئن شویم که هیچ کالای تقلبی و کالای قاچاق در سطح بازار عرضه نمی‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه کالاها دارای ضمانت، کیفیت لازم و استاندارد هستند و با همکاری سازمان ملی استاندارد پس از ۱۰ سال به روزرسانی شده‌اند، تاکید کرد: در گذشته عمده کالاهای‌مان ضمانت کالایی نداشت، اما هم‌اکنون حداقل ضمانت کالاها ۹ ماه است و رضایت‌مندی مشتریان در مقایسه با سال‌های قبل هم افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد رونمایی محصولات جدید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه هستیم، اضافه‌کرد: هم در عرصه تولید و هم در عرصه ضمانت کالا، رقابت جذابی شکل گرفته است.

برادران همچنین یادآور شد: هر کالایی یک شناسه رهگیری دارد و این شناسه مختص آن کالاست و مردم در این‌صورت از اصل بودن کالای خریداری شده مطمئن می‌شوند. در نهایت خریدار وقتی شناسه محصول را وارد می‌کند، از مشخصات آن معطل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: صورت‌حساب الکترونیکی که فروشندگان مجاز در هنگام خرید، چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت مجازی عرضه می‌کنند، به مشتری از لحاظ اصل بودن کالا اطمینان خاطر می‌دهد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین گفت: خریداران از طریق کد رهگیری می‌توانند از سامانه‌ای که خرید می‌کنند، ضمانتنامه دریافت کنند و این شناسه فروش، تبدیل به شناسنه ضمانت کالا شود که این باعث رشد این صنعت می‌شود. همچنین موجب شده تا خریداران کالاهای دست دوم و با آلیاژ پایین را از نو تشخیص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز