خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

محموله ذرت امیرآباد، آلوده وارد کشور شد/ کالای اساسی رسوبی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۸۱

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: این ذرت‌ها آلوده وارد کشور شدند و هنگام ورود آلوده بودند اما طبق قانون واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاد است و امکان جلوگیری از ورود کالای آلوده و تخلیه آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری امروز درباره ذرت‌های آلوده در بهشهر بندر امیرآباد اظهار داشت: این ذرت‌ها آلوده وارد کشور شدند و هنگام ورود آلوده بودند اما طبق قانون واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاد است و امکان جلوگیری از ورود کالای آلوده و تخلیه آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: این دو هزار تن ذرت آلوده در اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ متروکه اعلام شد و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت و از همان زمان بحث واگذاری و فروش این محموله را دنبال کردیم و در فرایند طولانی مدت مجوزهای مربوطه برای عرضه آن تحت شرایط خاص را دریافت کردیم و مرداد ماه سال ١۴٠١ این محموله به فروش رفت. 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در همان زمان شرکت خریدار وجه را پرداخت و در تاریخ دهم اردیبهشت ماه حواله خروج این محموله صادر شد و شرکت باید در همان تاریخ نسبت به خروج کالا اقدام می‌کرد تا این ذرت آلوده به الکل تبدیل شود اما شرکت رقیب علیه شرکت خریدار شکایت کرد و این شکایت در سطح دادستان کل کشور هم مطرح شد که فرایند خروج کالا را متوقف کرد. 

اجتهادی گفت: در نهایت آرای صادره مبنی بر مردود بودن این شکایت بود و این ادعای شرکت رقیب رد شد و در حال حاضر هم با پشت سر گذاشتن فرایند قضایی ، شرکت خریدار در حال خارج کردن ذرت آلوده از انبارهای بندر امیرآباد و بهشهر است و روز گذشته با ۳۰ کامیون خروج ذرت آلوده را شروع کردند. 

وی با اشاره به دستور وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه ذرت آلوده برای الکل هم استفاده نشود، گفت: توصیه بر این است که از ذرت‌های آلود برای تبدیل آن به الکل هم استفاده نکنیم و امحا شوند.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در حال حاضر چه میزان کالای اساسی رسوب شده‌اند، گفت: کالای اساسی رسوبی نداریم و کالای اساسی رسوب نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی متروکه نمی‌مانند، گفت: در مجموع میزان کالای رسوبی در بنادر و گمرکات بسیار ناچیز است.

اجتهادی با اشاره به لایحه رسوب دولت اظهار داشت: این لایحه از رسوب کالا جلوگیری می‌کند و یک طرح دولتی است که اجازه ورود کالاهای آلوده و فاسد را هم نمی‌دهد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به روند سریع تعیین تکلیف اموال متروکه ادامه داد: از دوسال گذشته با دستور رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر و گمرکات به حداقل و صفر رسیده از این رو در سال گذشته اعاده کالا تا ١٢٠٠ درصد افزایش پیدا کرد.

وی همچنین از تعیین تکلیف ٣ هزار خودرو اموال تملیکی خبر داد و گفت: تا تیر ماه امسال تمام ٣ هزار خودرو موجود تعیین تکلیف و از طریق مزایده سراسری الکترونیکی واگذار خواهند شد بخشی از این خودروها سواری و بخشی هم ماشین آلات راهداری و راهسازی هستند که سالها خاک خورده‌اند اما زمینه واگذاری و تعیین تکلیف این خودروها فراهم شده وبا هماهنگی قوه قضایی و سایر دستگاه مرتبط واگذار خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز