خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل فولاد مبارکه:

سود فولاد مبارکه بین ۶٠ میلیون نفر توزیع می‌شود/ قیمت محصولات مجموعه افزایش پیدا نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۸۳

سود فولاد مبارکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بین ۶٠ میلیون نفر در کشور توزیع می‌شود که ٣٠ درصد سود این شرکت مشمول سهام عدالت، ٢٣ درصد سهامداران فولاد مبارکه، ٣٠ درصد صندوق های تامین اجتماعی وبازنشستگی، عشایر و بسیج و ... می شود و و همچنین ١٧ درصد سهم دولت از سود فولاد مبارکه است.

گزارش ایلنا، در حالی که در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی، توسعه صنایع در داخل و نفوذ محصولات صنایع ایرانی به بازارهای جهانی سخت و سخت‌تر شده اما در همین شرایط گروه فولاد مبارکه توانسته با حفظ منافع ملی در انجام ماموریت‌های محول شده از جمله بومی سازی پشتیبانی و توسعه فناوری صنعت فولاد کشور و رشد شاخص‌های تولید محصولات و همچنین رفع هر گونه وابستگی در این صنعت به خارج دستاوردهایی به ارمغان بیاورد و امروز فولاد مبارکه محرک بسیاری از صنایع بالادستی و پایین‌دستی است.

در حالی که این مجموعه همواره در تیررس تحریم‌های ظالمانه قرار داشته  و در سال های گذشته هم تحریم‌ها در این مجموعه شدت پیدا کرده اما توانست با رویکرد تکیه بر توانمندی داخلی را تقویت کند اقدامی که نتایج آن خودش را در تولید محصولات و رتبه‌های فولادی جدید نشان داد که یکی از نمونه‌های دستاوردهای فولاد مبارکه در شرایط سخت تحریم این بوده که از ۱۰ سال توانست صد درصد ظرفیت خود را برای تولید حداکثری به کار گیرد.

باید توجه داشت در حالی که امروز در صنعت فولاد دنیا به طور متوسط ٧٨ درصد ظرفیت‌های تولید در حال استفاده است در کشور ما این رقم حدود ۶۵ درصد و درفولاد مبارکه این عدد به  ١٠٠ درصد اسمی رسیده‌است.  

از دیگر موفقیت‌های مجموعه گروه فولاد مبارکه حفظ سیاست سوددهی در طول این سالها بوده است که استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا، سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه و توسعه‌های هدفمند، برخورداری از زنجیره کامل و متوازن از سنگ آهن تا محصولات نهایی و شکل گیری ارزش افزوده کامل وهمچنین  بهره‌وری بالا توام با اقدامات ارزش آفرین توسط سرمایه انسانی خبره و آموزش دیده از عوامل سودآوری فولاد مبارکه بوده‌ا، سودی که متعلق به 60 میلیون ایرانی است.

همچنین «محمد‌یاسر طیب‌نیا» مدیر عامل گروه فولاد در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه دلیل سودآوری این مجموعه را ارزش افزوده شرکت‌های گروه فولاد مبارکه عنوان کرد و گفت:« سودآوری فولاد مبارکه به دلیل ارزش افزوده‌ای است که ایجاد می‌کند و امروز فولاد مبارکه در رتبه ١٠٠ شرکت برتر عنوان شرکت اول و برتر در سودآوری و ایجاد ارزش افزوده را به خود اختصاص داده است.

سود فولاد مبارکه بین ۶٠ میلیون نفر توزیع می‌شود/ قیمت محصولات مجموعه افزایش پیدا نکرد

وی با تاکید بر اینکه امروز هر کسی سود نمی‌دهد تضییع کننده منابع ملی است نه کسی که سود می دهد. بهترین حالت استفاده از منابع ملی زمانی است که منجر یه سود آوری و ارزش افزوده شود، ادامه داد: مادامی که به سرمایه‌گذار نگاه رانت خواری داریم و بر این تفکر می‌مانیم به یقین این کشور آباد نخواهد شد باید از کسانی که شائبه زیاد بودن سود فولاد مبارکه را ایجاد می‌کنند بپرسیم آیا این سود در خارج از کشور هزینه شده است؟

طیب‌نیا تاکید کرد : برخی از دشمنان دانا و دوستان ما آگاه که عملا به موج صنعت ساری دامن می زنند، فولاد مبارکه را با استفاده از یارانه و انرژی با نرخ دولتی متهم می‌کنند اما در شرایط افزایش قیمت‌های تولید، قیمت محصولات فولاد مبارکه افزایش پیدا نکرده است. »

گزارش‌های رسمی و اسناد موجود حاکی از آن است که  در حالی که در سال گذشته نرخ گاز ۵٠ درصد ، نرخ برق ۴۴ درصد، هزینه های حمل و نقل ٧۴ درصد ، میزان دستمزد ۴٨ درصد، مواداولیه ١۴ درصد و میزان تورم ۴۶.۵ درصد افزایش یافت اما نه تنها محصولات فولاد مبارکه افزایش پیدا نکرد بلکه قیمت‌ها رو به کاهش بوده به طوریکه سال گذشته فولاد مبارکه گاز مورد نیاز خطوط تولید خود را بالاتر از قیمت‌های جهانی خریداری کرده است و امسال هم باید قسمت گازرا بالاتر از قیمت‌های جهانی خریداری کند اما قیمت محصولات فولاد مبارکه در مقاطعی از سال ١۴٠١ نسبت به اسفند سال قبل بیش از٢٠ درصد کاهش داشته است.

هر چند عده‌ای تلاش دارند ابهامات بی‌اساس و سستی درباره بالا بودن سود گروه فولاد مبارکه ایجاد کنند اما در خاطر داشته باشیم که ۶٠ میلیون ایرانی از سوددهی این مجموعه منتفع هستند و سود متعلق به این افراد است.

 سود فولاد مبارکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بین ۶٠ میلیون نفر در کشور توزیع می‌شود که ٣٠ درصد سود این شرکت مشمول سهام عدالت، ٢٣ درصد سهامداران فولاد مبارکه، ٣٠ درصد صندوق های تامین اجتماعی وبازنشستگی، عشایر و بسیج و ... می شود و  و همچنین ١٧ درصد سهم دولت از سود فولاد مبارکه است.

بنابراین با عزم فولاد مردان گروه فولاد مبارکه ، سود این گروه به ٨٠ درصد از جمعیت ایرانی تعلق پیدا می‌کند و طبق گزارش مدیرعامل این مجموعه به رییس جمهوری  در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۳) «در مسیر توسعه و بالندگی به شکرانه خداوند در سال ۱۴۰۱ در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه نیز شاهد رشد ۱۰ برابری بوده‌ایم و در زمینه سودآوری هم فولاد مبارکه بین سهامداران خود که بخش عمده آن را سهام عدالت، صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی و عموم مردم تشکیل می‌دهند، ۴۹ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان سود توزیع کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز