خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

عمق چاه‌های آب یزد به ۱۲۰ متر رسید/ فرونشست زمین در مسیر خطوط ریلی و ساختمان‌های تاریخی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۲۸۱

یک نماینده مجلس با بیان اینکه تمام شهرهای استان یزد دارای تنش آبی هستند، گفت: اکنون بالای ۳۰۰روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اوضاع آب در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کمبود آب در استان، چاه‌های آب از عمق ۱۲۰ متر هم بالاتر رفته و آب را به شبکه تزریق می‌کنند، در این عمق حتی اگر هم بارندگی داشته باشیم؛ آب باران کمبود و کسری را جبران نمی‌کند.

وی افزود: سالی ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر افت سطح آب را در استان شاهد هستیم و بدنه زمین را با چاه‌های فراوانی که احداث کردیم سوراخ سوراخ کرده‌ایم و عاقبت هم نمی‌توانیم تامین کننده نیاز آبی و شرب استان باشیم.

عضو هیات نمایندگان استان یزد گفت: در شرایط فعلی در یکی یکی از شهرها ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و باید فکر اساسی صورت گیرد و منابع پایدار آب را در انتقال به استان دنبال کنیم.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از دریا بیان داشت: انتقال آب از دریا بیشتر برای تامین نیاز آبی بخش صنعت و معدن است، شیرین‌سازی و انتقال آب از مسافت دور گران تمام می‌شود و برای شرب به صرفه نیست.

جوکار خاطرنشان کرد: اکنون برای تامین نیاز آبی اعتبار لازم تخصیص پیدا نمی‌کند و دچار گذشت زمان می‌شود؛ بنابراین پروژه‌ها متوقف مانده‌اند.

وی درباره فرونشست زمین در استان یزد گفت: فرونشست زمین در زمین‌های کشاورزی و جاده‌ها  خسارت زیادی وارد کرده است، به طوری که خطوط ریلی، راه آهن و ساختمان‌ها و سازه‌های میراث فرهنگی و تاریخی نیز دچار آسیب شده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تمام شهرهای استان یزد دارای تنش آبی هستند، گفت: اکنون بالای ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز