خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری تشریح شد:

جزییات واگذاری ۵۱ درصدی سرخابی‌ها/ عرضه سهام پرسپولیس؛ ۷ اسفندماه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۸۱۸

رییس کل سازمان خصوصی سازی تاریخ واگذاری باشگاه پرسپولیس را در تاریخ ۷ اسفند اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه صورت مالی باشگاه استقلال هنوز به تایید سازمان حسابرسی نرسیده تاریخ مزایده مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین قربانزاده در نشست خبری واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سرخابی‌ها اظهار داشت: در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ افزایش سرمایه دو باشگاه صورت گرفت و بعد از چند عرضه باشگاه به مردم و آغاز فرایند خصوصی سازی پارسال به ثمر نشست و تا روزهای پایانی سال گذشته افزایش سرمایه ادامه داشت و ۱۰ درصد در اختیار خریداران و ۹۰ درصد در حال واگذاری بلوکی است.

وی افزود: اخیرا واگذاری ۵۱ درصد سهام با قیمت مصوب تصویب شد.

رییس کل سازمان خصوصی سازی تاریخ مزایده باشگاه پرسپولیس را در تاریخ ۷ اسفند اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه صورت مالی باشگاه استقلال هنوز به تایید سازمان حسابرسی نرسیده تاریخ مزایده مشخص نیست.

وی گفت: آگهی عرضه سهام استقلال را تا شنبه شاهد خواهیم. 

قربانزاده خاطرنشان کرد: با ۱۰ درصد واگذاری قبلی اگر ۵۱ درصد واگذاری موفق شود ۶۱ درصد هر دو باشگاه واگذار شده است.

وی با بیان اینکه جز قیمت شرایط واگذاری هر دو باشگاه یکسان است، تصریح کرد: ۵۱ درصد استقلال از نرخ ۲۳۸۶ میلیارد تومان است و خریدار باید ۲۰ درصد را در ۲۰ روز کاری پرداخت کند، مدت اقساط ۶ سال و فاصله اقساط ۶ ماهه است. خریدار یک سال تنفس پرداخت از اولین قسط را دارد یعنی ۱.۵ سال بعد از معامله پرداخت می‌کند.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: برای باشگاه پرسپولیس ۵۱ درصد از ۲۷۳۶ میلیارد تومان است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات واگذاری که از سوی AFC عنوان شده عدم مالکیت همزمان ۲ باشگاه است، یعنی یک شخص حقوقی نمی‌تواند هر دو باشگاه را خریداری کند.

وی با بیان اینکه کسانی مجاز در عرضه هستند که بتوانند شاخص‌های کارگروه را پاس کنند، تاکید کرد: چنانچه در هر مرحله از عرضه موردی پیش بیاید که شخص متقاضی بعد از مزایده خریداری فاقد صلاحیت باشد مطابق ضوابط برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خریدار نباید بدهکار بانکی باشد، نباید سوء پیشینه داشته و ممنوع المعامله باشد. همچنین نباید بدهی داشته باشد، به لحاظ صلاحیت فنی و تخصصی هم  تمکن مالی و مدیریتی توسط فرابورس کنترل می‌شود.

قربانزاده با اشاره به تعهدات خریدار بیان کرد: پیش بینی منابع درآمدی جدید و پایدار و افزایش درآمد از منابع فعلی از جمله تعهدات خریدار است، همچنین باید مدیریت هزینه و راهبرد جذب بازیکن و کادر فنی را داشته باشد.

وی همچنین کاهش بدهی معوق، خروج از زیان انباشته، برنامه تقویت و توسعه تیم‌های پایه و کسب درآمد از این محل و هدفگذاری جایگاه در بین باشگاه‌های ایران و آسیا را از دیگر تعهدات خریدار برشمرد و تاکید کرد: در غیر از رعایت موارد مذکور خصوصی سازی حق فسخ قرارداد را دارد.

وی یادآور شد: بدهی‌ها باید در یک سال به یک سوم با اولویت پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان فصول قبل کاهش یابد در غیر این صورت باید ۱۰ درصد جریمه بپردازد.

وی تاکید کرد: رتبه تیم نباید در ۲ سال متوالی کمتر از چهارم شود در غیر این صورت خصوصی سازی حق فسخ قرارداد را دارد.

قربانزاده تاکید کرد: هر قسطی که خریدار پرسپولیس باید پرداخت کند ۳۰۰میلیارد تومان و هر قسطی که خریدار استقلال باید پرداخت کند نیز ۲۶۶ میلیارد تومان است.

وی در ادامه در مورد حق پخش نیز توضیح داد: پیشنهادی در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس طبق لایحه بودجه سال اینده مطرح است مبنی بر اینکه حق پخش به نسبت رنکینگ تیم در جدول و بخشی به نسبت پخش تلویزیونی باشد. منابع این موضوع باید تخصیص یافته باشد و باشگاه‌ها از این‌موضوع مطمئن‌شوند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره برداشت استقلال از منابع حاصل از افزایش سرمایه و صحبت‌های مدیران استقلال، گفت: مدیران عامل دو باشگاه باید خودشان پاسخگوی صحبتشان باشند، این ادبیات که پول گم شده اغراق است زیرا اطلاعات دو باشگاه در سایت کدال موجود است.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها باید تکالیفی را رعایت می‌کردند که استقلال رعایت نکرده است، عدم رعایت به معنای فساد و حیف و میل پول نیست. موضوع این است که چرا بیش از ۲۵ درصد از پول برای بدهی معوق پرداخت شده است؟

وی همچنین درباره مشوق‌هایی که برای خریدار در نظر گرفته شده است بیان داشت: در صورت تحقق نسبت سود ناخالص به درامد عملیاتی از سال دوم، اگر حداقل در سطح ۲۵ درصد باشد ۱۰ درصد تخفیف در مبلغ سود فروش اقساطی برای هر سال در نظر گرفته می‌شود. در صورت افزایش این نسبت به ۳۰ درصد ۱۵ درصد تخفیف در مبلغ سود فروش اقساطی برای هر سال در نظر گرفته می‌شود.

قربانزاده ادامه داد: در صورت حداقل ۵۰ درصد افزایش درامد حاصل از برند، علائم تجاری و تبلیغات محیطی طی سه سال متوالی، پنج درصد از مبلغ یک قسط تخفیف داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین اگر متوسط درامد حاصل از فروش بازیکن شامل نقل‌وانتقال و یا حق رشد به کل درامدهای عملیاتی طی پنج سال متوالی ۳۰ درصد باشد پنج درصد از مبلغ یک قسط تخفیف داده می‌شود. همچنین کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اسیا صورت بگیرد معادل ۲۰ درصد از مبلغ یک قسط تخفیف داده می‌شود.

وی افزود: کسب قهرمانی در لیگ برتر نیز شامل پنج درصد تخفیف در مبلغ یک قسط می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز