خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

ساماندهی و سلامت جریان وجوه کشور را یک اولویت عملی می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۶۶

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بحث ساماندهی و سلامت جریان وجوه کشور را یک اولویت عملی و نه اقدام شعاری می‌دانیم. پس از این تفاهمنامه هم کمیته‌های واکنش سریع ایجاد خواهد شد و دسترسی‌هایی که دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کنند، منجر به این می‌شود که کوتاه‌ترین مدت زمان نسبت به کشف تخلفات و پیشگیری از تخلفات اقدام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سبد احسان خاندوزی در مراسم تفاهم همکاری مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد، قوه قضاییه و ضابطان دادگستری گفت: در طول یک سال و چهار ماه گذشته اعضای شورای عالی مبارزه با پولشویی با اهتمام ویژه با هدف تضمین سلامت مالی در اقتصاد ایران همکاری‌های خوبی با مرکز اطلاعات و وزارت اقتصاد داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت، هماهنگی‌هایی برای استفاده حداکثری از سامانه‌ها و داده‌های دستگاه‌های متعدد مرتبط ایجاد شد و همچنین این هماهنگی‌ها برای استفاده حداکثری از توانایی‌ها برای مبارزه از پولشویی بوده و در طول یک سال گذشته کمک‌های قابل توجهی به عملکرد مرکز اطلاعات مالی شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در بخش خارجی همکاری‌های منطقه‌ای خوبی به ویژه با طرف‌های تجاری در منطقه انجام شده است، اظهار داشت: این همکاری‌ها با کشورهای روسیه و اوراسیا و همسایگان دور هم انجام شده و توافقات خوبی بین مرکز اطلاعات مالی با این کشورها ایجاد شده که  اقدامات هم در عرصه داخلی و هم عرصه خارجی در بیش از یک سال گذشته خروجی ثمربخشی نسبت به مسیرهای موازی تامین مالی جرایم سازمان یافته در این حوزه داشته‌ است.

به کفته خاندوزی  نیاز به این بود که در حوزه رصد جریان وجود توافقاتی انجام شود که بانک مرکزی و سازمان بورس در این زمینه و نهادهای حوزه مالی کشور همکاری داشتند و دسترسی‌های خوبی ایجاد شده و برای پیشگیری از فرارهای بزرگ مالیاتی اقداماتی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحث ساماندهی و سلامت جریان وجوه کشور را یک اولویت عملی و نه اقدام شعاری می‌دانیم، تصریح کرد: پس از این تفاهمنامه هم کمیته‌های واکنش سریع ایجاد خواهد شد و دسترسی‌هایی که دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کنند، منجر به این می‌شود که کوتاه‌ترین مدت زمان نسبت به کشف تخلفات و پیشگیری از تخلفات اقدام شود.

وی افزود: تمام این اقدامات برای ایجاد فضای امن برای تجار و فعالان اقتصادی است تا بتوانند در امنیت کامل اقتصادی از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز