خبرگزاری کار ایران

خاندوزی:

نیمی از سود سهام عدالت ١۴٠٠ واریز شده است/ نیمی دیگر تا پایان سال یا اوایل سال آینده پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۰۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی از مصوبه دولت برای افزایش سرمایه بانک های دولتی خبر داد و گفت: با این اقدام نسبت کفایت سرمایه این بانک ها استاندارد شده و می توانند توان تسهیلات دهی خود به مردم را ارتقا دهند.

به گزارش ایلنا، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه نارضایتی‌های زیادی از سقف تسهیلات بانک ها وجود داشت، دولت امروز مصوب کرد رقم ٣۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی بزودی صورت گیرد.

خاندوزی اظهار داشت: افزایش سرمایه بانک ها از محل سهامی که دولت از شرکت های دولتی در اختیار داشت، برای تمام بانک های دولتی اجرا می شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: با این اقدام و اجرای مصوبه امروز دولت، نسبت کفایت سرمایه تمام بانک‌های دولتی بجز ملی و سپه به عدد هشت درصد بر پایه صورت های مالی سال گذشته آنها رسیده و استاندارد می شود و بنابراین می توانند برای تسهیلات دهی به مردم در داخل و نیز در مراودات بین المللی از بهبود نسبت کفایت سرمایه خود استفاده کنند.

 وزیر امور اقتصاد و امور دارایی با اعلام اینکه از روز گذشته که پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده است، گفت: ۵٣٢ هزار تومان به ازای هر فرد از خانوار دارای سهام عدالت پرداخت شد و این رقم برای برخی سهامداران ۶۰۰ هزار تومان است.

خاندوزی افزود: امروز پرداخت سود سهام از بانک‌های رفاه، سپه، دی، رسالت و سامان به پایان رسید و برخی از بانک‌ها روز پنجشنبه و شنبه برای پرداخت سود سهام عدالت اقدام می کنند و این روند تا پرداخت کامل ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی خاطرنشان کرد: این نیمی از سود سهام عدالت ١۴٠٠ است و نیمی دیگر آن تا پایان سال یا اوایل سال آینده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز