خبرگزاری کار ایران

اردوغان خبر داد:

صادرات سایر محصولات از طریق کریدور غلات آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۰۵

بیش از 13 میلیون تن غله از طریق کریدور بشردوستانه دریای سیاه تامین شده و ممکن است صادرات سایر محصولات غذایی از این طریق آغاز شود.

به گزارش ایلنا از تاس، رجب طیب اردوغان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، گفت: بیش از 13 میلیون تن غله از طریق کریدور بشردوستانه دریای سیاه تامین شده و ممکن است صادرات سایر محصولات غذایی از این طریق آغاز شود.

گفت وگوها بر روابط ترکیه و روسیه به ویژه در زمینه انرژی، مسائل مربوط به مقابله با تروریسم و ​​مسائل منطقه‌ای متمرکز بود. رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین در اسرع وقت متوقف شود. و ممکن است تلاش‌ها و صادرات سایر محصولات غذایی و مواد خام در چارچوب کریدور غلات آغاز شود.

قراردادهای صادرات مواد غذایی از اوکراین در 22 ژوئیه برای مدت 120 روز منعقد شد. یکی از توافق نامه‌های تنظیم کننده صادرات غلات از بنادر تحت کنترل کیف اودسا، چرنومورسک و یوژنی تا 19 نوامبر معتبر بود که در 17 نوامبر برای 120 روز دیگر تمدید شد. وزارت خارجه روسیه توضیح داد که به دلیل عدم اعتراض طرف‌های درگیر (روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد)، این توافق به طور خودکار تمدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز