خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد؛

سنکرون اولیه برق با شبکه روسیه انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۹۷۱

وزیر نیرو اظهار داشت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق درباره واردات و صادرات اظهار داشت: موضوع تهاتر جز برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادر می کنیم.

وی افزود: البته تبادل برق همانگونه که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.

وزیر نیرو درباره اتصال به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران،  آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می شود.

وی تاکید کرد: ما اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.

 محرابیان با بیان اینکه صنعت برق اکنون در ریل خوبی قرارگرفته و از توانمندی خوبی هم برخوردار است، افزود: صنعت برق اکنون هم برای رفع ناترازی ها و هم برای  رشد افتصادی از ظرفیت خوبی برخودار است.

وی گفت: صنعت برق در زمینه دستاوردهای داخلی بی نظیر است و برخی این دستاوردها برای اولین بار است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: انصافا صنعت برق صنعت پرافتخاری است این صنعت به گفته متخصصان در ابتدای انقلاب تقریبا صددرصد ‌وابسته بود اما اکنون پیشرفت های کم نظیری دارد.

محرابیان گفت: ۹۵ درصد قطعات، تجهیزات و تاسیسات این صنعت داخلی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز