خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

یک سوم هزینه‌ خانوارها به بخش مسکن برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۹۷۸

وزیر اقتصاد اظهار داشت: بیش از یک سوم هزینه‌های خانوار به هزینه های مسکن برمی‌گردد و مسکن در خانوار هزینه بسیار بالایی دارد از سوی دیگر در سال‌های گذشته در بخش عرضه مسکن دچار مشکل بودیم و همین فاصله زیاد به دسترسی مسکن باعث شد ریسک شوک‌های قیمتی به راحتی به خانوار اصلا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با بیان اینکه خوشحالم این محصول و ابزار جدید به طور جدی در اقتصاد ایران راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: با وجود اینکه در بخش تامین مالی تجارب ارزشمندی در دنیا وجود دارد و سال‌های سال این موضوع دغدغه کشورمان بوده اما از این حوزه عقب مانده بودیم اما امروز اتفاق خوبی در این حوزه رخ داد. 

وی ادامه داد: امروز در اقتصاد ایران فاصله بین سرمایه خرد با بازار ملک و مسکن فاصله زیاد و دشواری است دسترسی به مسکن و خرید یک واحد مسکونی کامل نیاز به تامین مالی زیادی وجود دارد و در این شرایط ابزار دیگری هم برای دسترسی خانوار به مسکن وجود نداشت. 

وزیر اقتصاد افزود: امروز بیش از یک سوم هزینه‌های خانوار به هزینه های مسکن برمی‌گردد و مسکن در خانوار هزینه بسیار بالایی دارد از سوی دیگر در سال‌های گذشته در بخش عرضه مسکن دچار مشکل بودیم و همین فاصله زیاد به دسترسی مسکن باعث شد ریسک شوک‌های قیمتی به راحتی به خانوار اصلا کند. 

خاندوزی گفت: اولین مزیت صندوق املاک این است که این امکان را به خانوار می‌دهد که به صورت تدریجی وارد بازار مسکن شوند. 

وی ادامه داد: همچنین از سوی دیگر  فعالان اقتصادی به نقدشوندگی نیاز دارند چراکه دارایی منجمد شده جنبه غیر نقدشونده دارند و این صندوق به تامین منابع و وجوه نقد کمک می‌کند و این صندوق این امکان را فراهم می‌کند که قدرت نقدشوندگی شرکت‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز