خبرگزاری کار ایران

یک فعال ‌و کارشناس بازار سرمایه خبر داد:

پذیرش‌نویسی یک صندوق جسورانه تا آذر/ افزایش ریسک بازار سرمایه با رکود اقتصاد جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۴۸

یک فعال ‌و کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: یکی از ریسک‌های جدی بازار سرمایه شرایط اقتصاد کلان بین‌المللی و وجود رکود در اقتصاد جهانی است که کالاهای اساسی، فولاد، مس و... را تحت تاثیر قرار داده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الله انصاری در جمع در حاشیه رویداد کیش اینوکس از پذیرش‌نویسی یک صندوق جسورانه تا آذر ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت زیر مجموعه غدیر، شش صندوق فعال دارد و سه صندوق هم در دست تاسیس دارد که هدف از راه‌اندازی صندوق جسورانه ورود به کسب و کار و فعالیت‌هایی است که به ٧۵٠ هزار بازنشسته نیروی مسلح خدمات ارائه دهند. 

وی ادامه داد: برای حمایت از بازنشستگان نیروی مسلح با سن بالا باید وارد بازار کسب و کارهای سلامت شویم و این قشر نیاز به خدمات سلامت دارند و این صندوق می‌تواند در نهایت این خدمات را به این قشر بدهد و خدمات سلامت را پوشش دهد. 

این فعال ‌و کارشناس بازار سرمایه درباره ورود محصولات و ابزار جدید به بازار سرمایه مانند پذیره‌نویسی صندوق جسورانه در شرایط افت شاخص اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که صندوق‌های جسورانه با ریسک همراه هستند؛ از این‌رو، سرمایه‌گذار خاص خود را دارند و سهامداران ریسک‌گریز جامعه هدف این صندوق‌ها نیستند و سهامداران ریسک‌پذیر بخشی از پرتفوی خود را به این صندوق ها اختصاص می‌دهند. 

به گفته انصاری، در حال حاضر مردم سهام عرضه‌های اولیه را نیز با احتیاط خریداری می‌کنند؛ از این‌رو این صندوق‌ جسورانه برای مخاطب خاص خود پذیره‌نویسی می‌شوند. 

وی درباره ریسک‌هایی بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از ریسک‌های جدی بازار سرمایه شرایط اقتصاد کلان بین‌المللی و وجود رکود در اقتصاد جهانی است که کالاهای اساسی، فولاد، مس و... را تحت تاثیر قرار داده‌ است و در کنار آن، با ریسک‌های داخلی نیز مواجه هستیم که یکی از آنها بودجه است که البته تا آذر ماه این ریسک تعیین تکلیف می‌شود. از این‌رو، اشخاص حقیقی در بازار سرمایه احتیاط می‌کنند و از این پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه برای نیمه دوم امسال سخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز