خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران:

٧ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۴۲۴

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اظهار داشت: ۶۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان در کشورمان به درآمد عملیاتی رسیده‌اند و مابقی آنها نو پا هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود گودرزی در همایش شرکت‌های دانش‌ بنیان و بازار سرمایه با بیان اینکه در حال حاضر در کشورمان ٧ هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد، اظهار داشت: ۶۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان در کشورمان به درآمد عملیاتی رسیده‌اند و مابقی آنها نو پا هستند .

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۶ درصد تولید ناخالص جهان از حوزه اقتصاد دیجیتال است، گفت: این درصد در چهار سال پیش، حدود ١۶ درصد بود و پیش بینی می‌شود که سال آینده به ۵٣ درصد برسد.

مدیرعامل بورس تهران ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال در GDP در دنیا اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را نشان می‌دهد و متولیان بازار سرمایه باید به بیزنس مدل شرکت‌های دانش بنیان گوش دهند.

گودرزی با بیان اینکه مدل‌های کسب و کار در کشورمان در حال تغییر است و شاهد تغییرات پاردایم شیفت هستیم گفت: تصمیم گیران و سیاست گذاران در کشور باید به اکو سیستم‌های کسب وکار دقت کنند و با دقت بیشتری اکو سیستم را مورد ارزیابی قرار دهند. چرا که بحث کارآفرینی و اشتغال به ویژه اشتغال جوانان در حوزه اقتصاد دیجیتال سهل الوصول تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز