خبرگزاری کار ایران

با قفسه‌بندی سرمایه‌گذاری کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۰۲۰

استفاده از قفسه‌بندی به دلایل مختلفی که یکی از آنها در گزینه پیشین بیان شد، هزینه‌های تولید و فروش را پائین می‌آورد. این کار کمک می‌کند که سود خالص سرمایه‌گذاری بالاتر رود.

قفسه بندی انبار برای همه کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های پخش کالا می‌تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد. اما پرسشی مهم در این زمینه مطرح است و آن اینکه قفسه‌بندی هزینه‌ای اضافی است، یا نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؟ در بررسی این موضوع با قفسه سازان جهان دژ همراه باشید.

صنعت قفسه بندی چیست؟

قفسه‌بندی صنعت است و همین جمله گویای حقیقتی است. قفسه‌بندی فقط راهکاری برای استفاده بهینه از فضا نیست، بلکه نوعی فن آوری به شمار می‌رود که در خدمت پیشبرد اقتصاد و تولید است. در تعریف این صنعت می‌توان گفت به سازه‌هایی چوبی یا فلزی که در خدمت جداسازی و نظم‌دهی به کالاهای مختلف، از راه چیدمان جداگانه آنها است، قفسه‌بندی گفته می‌شود. اما قفسه‌بندی تنها چیدمان مرتب کالاها نیست! بلکه دانشی است که نوع چیدمان را هم برای کسب‌وکارها و کالاهای مختلف مشخص می‌کند.

فرقی نمی‌کند شرکت‌های تولیدی چه نوعی از کالاها را تولید کنند. صنعت قفسه‌بندی نیازی اصلی و ضروری برای هر شرکت تولیدی و صنعتی است. البته تنها شرکت‌های تولیدی نیاز به قفسه‌بندی ندارند، بلکه هر شرکت پخش کالا هم بدون بهره‌گیری از قفسه‌بندی کارایی کاملی ندارد. اما آیا نمی‌توان فضایی را به کالاها اختصاص داد و آنها را در آن فضا چید؟ همچنین آیا نمی‌توان در هزینه قفسه‌بندی انبار صرفه‌جویی کرد و آن را صرف گسترش کار و صنعت خود کرد؟

با ذکر 10 دلیل می‌گوییم صنعت قفسه‌بندی هزینه نیست و نوعی سرمایه‌گذاری برای همه دوران کاری به حساب می‌آید.

چرا قفسه بندی سرمایه گذاری است؟

به دلایل مختلفی می‌توان گفت قفسه‌بندی نوعی سرمایه‌گذاری همیشگی است:

1- استفاده بهینه از فضا:

فرقی نمی‌کند قفسه‌بندی مربوط به یک انبار باشد، یا یک فروشگاه؛ در هر صورت بهره بردن از قفسه‌بندی استفاده بهینه از فضا را به همراه دارد. این نکته به‌ویژه در شهرهای بزرگ که ارزش اقتصادی فضاهای تجاری بسیار بالا است، نوعی ارزش افزوده به شمار می‌رود.

2- کاستن از هزینه‌ها:

استفاده از قفسه‌بندی به دلایل مختلفی که یکی از آنها در گزینه پیشین بیان شد، هزینه‌های تولید و فروش را پائین می‌آورد. این کار کمک می‌کند که سود خالص سرمایه‌گذاری بالاتر رود.

3- نظم بخشیدن به چیدمان کالاها:

یکی از مهم‌ترین برتری‌های قفسه‌بندی، نظم‌دهی به فروشگاه و انبار است. در یک انبار کالای مرتب، جایگاه هر کالایی به‌صورت دقیق مشخص است.

4- دسترسی آسان به کالاها و جابه‌جایی آسان آنها:

قفسه بندی دسترسی آسان به کالاها و همچنین جابه‌جایی آسان آنها را به همراه دارد. این مسئله چه در فروشگاه‌های بزرگ و چه در انبارهای بزرگ صنعتی افزایش راندمان کاری کارکنان انبار را هم به دنبال دارد.

با قفسه‌بندی سرمایه‌گذاری کنید!

5- ایمنی کالاها:

از بهترین مزایای قفسه‌بندی، ایمنی کالاها است. هر کالایی در بسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرد که قدرت تحمل محدودی دارد. چیدن روی هم کالاها در انبارِ بدون قفسه‌بندی، هم به بسته‌بندی کالا و هم به خود کالاها آسیب می‌رساند. در صورتی که چیدن کالاها در قفسه از روی هم انباشته شدن آنها جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب قفسه بندی انبارها ایمنی کالاها را به دنبال دارد.

6- ایمنی کاربران:

چیدمان نادرست کالاها و روی هم قرار دادن آنها خطر سقوط کالاها را به دنبال دارد. این مسئله علاوه بر ضرر مالی، می‌تواند ضرر جانی هم در پیش داشته باشد. قفسه‌بدنی از وارد شدن این ضرر هم جلوگیری می‌کند.

7- سرعت بخشیدن به کار فروش:

تصور کنید فروش در یک فروشگاه بزرگ اینترنتی بدون داشتن قفسه بندی و چیدمان اصولی کالاها تبدیل به چه گره کوری می‌شد؟ برخی از فروشگاه‌های اینترنتی جهانی که در هر ثانیه صدها کالا به فروش می‌رسانند، تنها در چند ساعت کالای مورد نیاز مشتریان را به دست آنها می‌رسانند. چنین چیزی بدون داشتن نظم و بهره بردن از اصول علمی قفسه‌بندی ممکن نیست.

8- امکان تنوع بخشیدن به کالاها:

در انبارهای قفسه‌بندی شده امکان تنوع بخشیدن بسیاری به کالاها وجود دارد. این کار فروش بالاتری را به همراه دارد. چیزی که در مورد فروشگاه و انبار بدون قفسه‌بندی امکان‌پذیر نیست.

9- مصرف به‌موقع کالاها:

قفسه‌بندی کالاها با سیستم‌های نوین قفسه‌بندی جایگاه کالاهایی که باید زودتر مصرف یا فروخته شوند را مشخص می‌کند. این کار از ضرر اقتصادی فاسد شدن کالاها و گذشتن تاریخ مصرف آنها جلوگیری می‌کند.

10- انبارگردانی آسان:

در پایان هر سال، انبارها نیاز به انبارگردانی دارند. یعنی باید مشخص شود چه تعداد از کالاها از سال قبل در انبار باقی مانده و چه تعداد از کالاها کم یا اضافه است. با سیستم قفسه‌بندی، این کار هم برای کاربران انبارگردان آسان می‌شود.

با قفسه‌بندی سرمایه‌گذاری کنید!

سخن پایانی:

همه آنچه گفته شد دلایلی بر اثبات این موضوع است که صنعت قفسه بندی یک هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود. به این ترتیب زمان و سرمایه‌ای را که باید صرف پیدا کردن کالاها و جبران خسارت آسیب به آنها شود را می‌توان صرف گسترش تولید و فروش کالاها ساخت.

منبع: https://jahandozh.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز