خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا:

تشریح دلایل تجمع کارکنان وزارت کشاورزی/ منابع عادلانه تقسیم نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۴۵۸

عضو کارگروه رسیدگی به حقوق کارکنان وزارت کشاورزی گفت: نامه نگاری‌های زیادی با وزیر و معاون وزارت کشاورزی انجام شد و آنها شرایط کارکنان را پذیرفتند چرا که افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان با تورم همخوانی ندارد.

یحیی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به دلیل تجمع کارکنان وزارت کشاورزی در مقابل سازمان برنامه و بودجه، گفت: اقدامات اولیه کارکنان وزارت کشاورزی برای افزایش حقوق و دستمزد آنها در نهایت منتج به نتیجه نشد؛ از این رو کارکنان وزارت کشاورزی از استان‌های مختلف کشور از جمله اصفهان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد به تهران آمدند و در سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

وی تصریح کرد: نامه نگاری‌های زیادی با وزیر و  معاون وزارت کشاورزی انجام شد و آنها شرایط کارکنان را پذیرفتند چرا که افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان با تورم همخوانی ندارد.

عضو کارگروه رسیدگی به حقوق کارکنان وزارت کشاورزی با بیان اینکه توزیع منابع در وزارت کشاورزی عادلانه نیست، افزود: کارمندان تهران نسبت به شهرستان‌ها حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و حقوق یک کارشناس در شهرستان حداقل 6 میلیون تومان است و این حقوق نمی‌تواند معیشت کارکنان را که تامین کند.

عزیزی ادامه داد: کارکنان و کارشناسان وزارتخانه در شهرستان وجه اجتماعی دارند و نمی‌توانند بعد از ساعات کاری اقدام به هر کاری کنند. به نظر می‌رسد اراده‌ای در بین مسئولان وزارتخانه وجود ندارد که منابع موجود را عادلانه تقسیم کند. و در برخی استان‌ها تسهیلات رفاهی به کارکنان داده نمی شود.

به گفته وی؛ درصد افزایش حقوق کارکنان وزارت کشاورزی بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای جوابگو و تامین کننده نیاز آنها نیست.

گفتنی است تعدادی از کارکنان وزارت کشاورزی که قصد تجمع در سازمان برنامه و بودجه را داشتند بازداشت شدند و از تعدادی  از آنها تعهد گرفته شد که دیگر تجمع نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز