خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت راه آهن مطرح کرد:

افزایش ١۵٠ درصدی سفارشات به سمت واگن‌های فله‌بر

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۰۰

مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار داشت: سفارش گذاری سرمایه گذاران و بهره برداران به سمت واگن‌های فله بر و لبه بلند حرکت کرده و سفارش‌ها ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میعاد صالحی در مراسم ورود ٣١٩ ناوگان ریلی بازسازی و بهسازی با بیان اینکه در سال ١۴٠٠ رکورد تولید داخلی در حوزه ناوگان ریلی به لحاظ تعداد و ارزش شکسته شد، اظهار داشت: امسال هم با توجه به نام‌گذاری تولید دانش بنیان اقدامات قابل توجهی در حوزه ریلی انجام شده و یکی از مهم‌ترین مصادیق این شعار در حمل و نقل ریلی است که با نفوذ فناوری می‌تواند جهش خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد : در بیانات رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بارها درباره تاکید بر حمل و نقل ریلی شنیده‌ام که پشتیبان این حوزه محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به بدهی هایی این شرکت، تاکید کرد : با بدهی های سنگین چند هزار میلیارد تومانی مواجه بدیم که منجر به عقب ماندگی حمل و نقل ریلی کشورمان شد و لازم بود که این عقب ماندگی را جبران کنیم، البته بخشی از این بدهی‌ها باقی مانده‌اند.

صالحی ادامه داد : برای توسعه ناوگان ریلی از ابزارهای تبصره ١٨ و ماده ١٢ قانون استفاده کردیم و به دنبال تسهیل هدفمند فرایند و بازگشت سرمایه هستیم که بهترین تضمینی برای روشن شدن افق سرمایه گذاری در این صنعت است.

اشاره به توافق با وزیر کشاورزی برای حمل ریلی کالاهای اساسی گفت: چندی پیش با وزیر کشاورزی توافق‌نامه ای برای حمل ریلی کالاهای اساسی داشتیم که باعث سفارش گذاری سرمایه گذاران و بهره برداران به سمت واگن‌های فله بر و لبه بلند حرکت کرده و سفارش‌ها ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین هفته گذشته تزانزیت ریلی از قفقاز به سمت ترکیه و اروپا آغاز شد که امیدواریم با توجه این دولت به دیپلماسی حمل و نقل بتوانیم کریدور شمال-جنوب و کریدور شرقی-غربی را فعال کنیم.

صالحی با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه ریلی گفت: امروز با فعالیت بخش خصوصی ۶ لوکوموتیو نو و یک لوکوموتیو بازسازی شده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز