خبرگزاری کار ایران

نرخ تورم تولیدکننده به ٥٤,٣ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۰۵۹

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ١٤٠٠ به ٤٢,٠ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٦.٦ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از مرکز آمار ایران؛ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ١٤٠٠ به ٤٢,٠ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٦.٦ واحد درصد کاهش داشته است.
 

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل زمستان ١٤٠٠ به ٤,٩ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصـل قبل ٥.١ واحد درصـد کاهش داشته است. در این فصل، در میان بخش‌های مختلف تولیدی کم‌ترین نرخ مربوط به بخش برق با ٢.١ درصد و بیش‌ترین نرخ تورم فصلی تولیدکننده مربوط به بخش صنعت با ٧.٨ درصد بوده است. همچنین در این فصل بخش کشاورزی با نرخ تورم ١١.٤- درصد مواجه بوده است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ١٤٠٠ به ٤٢,٠ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٦.٦ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل زمستان ١٤٠٠ نسبت به فصل زمستان سال ١٣٩٩، ٤٢.٠ درصد افزایش دارد. در میان بخش‌های مختلف تولیدی کم‌ترین نرخ مربوط به بخش تولید، انتقال و توزیع برق (١٠.٦ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش معدن (٦٤.٥ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٤٠٠ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٥٤,٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ٦.٦ واحد درصد کاهش داشته است. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های اصلی تولیدی در کشـور، کم‌ترین تورم سالانه مربوط به بخش تولید، انتقال و توزیع برق (١٩.٤ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش معدن (٩٢.٩ درصد) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز