خبرگزاری کار ایران

تورم تولیدکننده صنعت برق به ۴۰ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۳۹

مرکز آمار ایران میزان تورم شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهارماه منتهی به تابستان امسال نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۳۷.۷ اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٤٠٠ به ۰.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل بهار، ١.١ واحد درصد کاهش دارد. در فصل مورد بررسی، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق نسبت به فصل قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٥.١، ٢.٨ و ٨.٠- درصد بوده است.

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٤٠٠ به ١٩ درصد رسید. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل تابستان ١٤٠٠ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٩، ١٩.٠ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٢١.٥، ٢٧.٤ و ٣.٥ بوده است.

همچنین درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٤٠٠ نسبت به مدت مشابه در سال قبل (متوسط تورم سالانه) به ۳۷.۷ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ٧.٣ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل تابستان نسبت به مدت مشابه در سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٣٢.٨، ٤٢.٢ و ٣٢.٧ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز