خبرگزاری کار ایران

نرخ تورم دانمارک به بالاترین سطح ۳۸ سال اخیر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۴۵۱

؛ آمارهای رسمی کشور دانمارک نشان می‌دهد که قیمت مصرف کننده در دانمارک به بالاترین سطح در 38 سال گذشته رسیده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ آمارهای رسمی کشور دانمارک نشان می‌دهد که قیمت مصرف کننده در دانمارک به بالاترین سطح در ۳۸ سال گذشته رسیده است.

به گفته این آژانس، شاخص قیمت مصرف کننده دانمارک (CPI) از ۵.۴ درصد در ماه مارس به ۶.۷ درصد در آوریل جهش کرد. قیمت‌ها در بحبوحه افزایش هزینه‌های جهانی انرژی در پس زمینه درگیری روسیه و اوکراین افزایش یافته است. براین اساس محرک‌های اصلی تورم در دانمارک برق، گاز طبیعی، غذا و تنباکو بوده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت کالاها در سال گذشته ۱۰.۳ درصد افزایش یافته است، نرخی که از نوامبر ۱۹۸۲ ثبت نشده است.

دانمارک تنها کشوری نیست که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برد. قیمت سوخت و مواد غذایی در سراسر جهان طی دو ماه گذشته به دلیل ترس از توقف عرضه انرژی روسیه و اختلال در زنجیره تامین، به شدت افزایش یافته است.

به منظور مقابله با افزایش قیمت‌ها، بانک‌های مرکزی در ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها نرخ بهره را افزایش داده‌اند. با این حال، بانک ملی دانمارک هنوز نرخ اصلی خود را تغییر نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز