خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم از وام ساخت مسکن ۱۸ درصدی استقبال نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۵۰۹

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون مصوب شده که سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود در قانون صندوق به نام صندوق ملی مسکن باید تشکیل و تمام منابع مورد نیاز در این صندوق قرار بگیرد تا بتوان با استفاده از منابع این صندوق این یک میلیون واحد مسکونی در سال را ساخت.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ولی تاکنون یک ریال پول در صندوق ملی مسکن گذاشته نشده است. یک صندوق خالی به مجلس فرستادند و می گویند می خواهیم یک میلیون واحد مسکونی بسازیم.

وی با طرح این پرسش که با چه چیزی می خواهند این یک میلیون واحد را بسازند؟ ادامه داد: بانک‌ها را امسال را موظف کرد ایم ۳۶۰ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۰ صرف تسهیلات ساخت و خرید مسکن کنند.

رضایی کوچی گفت: با تسهیلات بانکی ۱۸ درصد مردم از آن استقبال نمی‌کند ما اگر واقعاً می خواهیم و مسکن بسازیم باید در صندوق منابعی را بگذاریم تا مردم تشویق شوند.

 رئیس کمیسیون عمران ادامه داد: دولت به تازگی ما را به صندوق های توسعه و عدالت در استانها ارجاع داده است تا از منابع آنها به منابع صندوق ملی مسکن تزریق شود. وقتی ما در این زمینه قانون داریم که در صندوق ملی مسکن و منابع آن به این صندوق تزریق شود چرا صندوق خالی بهمن مجلس فرستاده شده است. ما تعیین کردیم که عددی از این منابع از محل فروش زمین های دولتی باشد از هر کدام از صندوق های استانی ۴۰ هزار میلیارد برداشت کنیم و به صندوق ملی مسکن واریز کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته تزریق ۲۳ هزار میلیارد تومان برای صندوق ملی مسکن تصویب شده اگر منابع در صندوق ملی مسکن قرار داده نشود امیدی که به مردم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال دارند از بین میرود این صندوق حداقل باید ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا بتواند از تسهیلات بانکی برخوردار شود و با تسهیلات بانکی با سود ۱۰ تا ۱۲ درصد مردم صاحب مسکن شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز