خبرگزاری کار ایران

واردات برای ذخیره‌‌سازی یک میلیون تن کالای اساسی دیگر تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۷۷۷

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: واردات حدود یک میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام تا پایان سال در دستور کار قرار دارد و ممکن است این واردات تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امید جهان‌نژادیان افزود: در سال جاری حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی به کشور وارد شده است و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این کالاها تاکنون بارگیری شده‌اند و براساس برنامه‌ای که شرکت بازرگانی دولتی برای استان‌ها در نظر می‌گیرد، حمل می‌شوند.

جهان‌نژادیان اظهار کرد: وضعیت کالاهای اساسی در استان پایدار و نرمال است و مشکلی از بابت این کالاها وجود ندارد و در حال حاضر دو فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۶۶ هزار و ۳۰۰ تن گندم و ۴۳ هزار تن روغن در اسکله‌های ۲۱ و ۲۳ بندر امام خمینی پهلودهی شده‌اند و در حال تخلیه هستند.

وی افزود: اکنون حدود ۱۵۷ هزار تن روغن به صورت ذخیره در استان وجود دارد که بر اساس سفارش‌ها، در حال بارگیری به مقاصد مورد نظر هستند و هر شرکت یا کارخانه‌ای که قصد خرید روغن داشته باشد، شرکت بازرگانی دولتی به صورت آنی روغن را به آن تحویل می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: روزانه حداقل ۲۰ هزار تن گندم به سوی مقاصد مورد نظر بارگیری می‌شود. همچنین در انبارهای استان رسوب کالا نداریم و به محض ورود کالاهای اساسی به انبارها، ترخیص می‌شوند.

جهان نژادیان با اشاره به میزان واردات کالاهای اساسی در سال جاری عنوان کرد: امسال حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ه) به کشور وارد شده است و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این کالاها تاکنون بارگیری شده‌اند و بر اساس برنامه‌ای که شرکت بازرگانی دولتی برای استان‌ها در نظر می‌گیرد، حمل می‌شوند.

او با اشاره به موجودی شکر در انبارها گفت: میزان ۶۰ هزار تن شکر سفید در کارخانجات شرکت توسعه نیشکر وجود دارد که آماده توزیع هستند و توزیع آن منوط به برنامه ستاد تنظیم بازار کشور است. همچنین ۷۴ هزار تن شکر خام در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که در حال حمل به کارخانجات استان و خارج از استان هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در خصوص وضعیت برنج اظهار کرد: حدود 5000 تن برنج تایلندی و ۱۱۲۱ هندی در انبارهای استان برای توزیع تا پایان سال وجود دارد و برای آینده نیز واردات و پهلوگیری یک فروند کشتی حامل برنج در دستور کار قرار دارد.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه برای حمل کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: حداقل به صورت روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن حمل کالای اساسی داریم که گاها این میزان به ۳۰ هزار تن نیز می‌رسد و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز