خبرگزاری کار ایران

مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر فرونشست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۶۵۷

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه خطر فرونشست برای تجهیزات صنعت برق جدی است، گفت: تلاش می‌شود نسبت به مقاوم‌سازی آنها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امین کاوه در نشست حاشیه ای بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اظهار داشت: اکنون به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیر زمینی خطر فرونشست در بیشتر مناطق کشور وجود دارد.

وی افزود: فرونشست‌ها علاوه بر درگیر کردن بخش‌هایی از جامعه، خطر بزرگی نیز برای تجهیزات برق مانند دکل‌های فشار قوی و خطوط انتقال و پست‌های برق است زیرا ممکن است در فاصله نزدیک این تجهیزات رخ داده و سبب سقوط آنها شود.

مشاور پیمانکار ژئوپلیتیک از سازمان برنامه و بودجه گفت: وقوع فرونشست در کنار تجهیزات برق یا نیروگاه ها می‌تواند در روند تولید، انتقال و توزیع برق و نیز صادرات آن اختلال جدی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه چالش فرونشست زمین جدی است اما می توان با پیش بینی به موقع و اجرای برنامه های هوشمندانه از کنار این خطر جدی به سلامت عبور کرد.

مدیرعامل این شرکت داش بنیان گفت: فرونشست زمین موضوعی است که نیاز به تمرکز ویژه داشته و با توجه به غیرقابل بازگشت بودن بخش زیادی از فرونشست‌های محتمل زمین، لازم است اقدام های شناسایی، طراحی و اجرا در دستور کار کارفرمایان صنعت برق قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی محدوده‌های فرونشست، تدوین راهکارهای ویژه در خصوص سازه‌ها و تاسیسات صنعت برق برای به حداقل رساندن آسیب‌ها در دستور کار قرار دارد.

کاوه از تلاش مشترک با دانشگاه اصفهان برای تدوین طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست خبر داد و گفت: اجرای این طرح به افزایش مقاومت تجهیزات برق در مقابل حوادث طبیعی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز